Rutte zegt dat ook marechaussee avondklok gaat handhaven: ‘Politiestaat’

• vrijdag 22 januari 2021
  •  Het ‘afgetreden’ kabinet maakt van Nederland een politiestaat,,,

Rutte zegt dat ook marechaussee avondklok gaat handhaven: ‘Politiestaat’

Premier Rutte zei donderdag in de Tweede Kamer dat de handhaving heel zichtbaar zal zijn om de avondklok goed in te regelen. “Bij de avondklok wordt er rekening gehouden met de capaciteitsplanning van de agenten. Zeker in de eerste fase zal dat natuurlijk vragen om prioritering en keuzes. We kunnen daar niet ineens nieuwe agenten voor vinden, dus dat zal onvermijdelijk om prioritering vragen. Waar nodig zullen er extra diensten worden ingepland. Om juist de druk op de politie niet te zwaar te maken, zal ook de marechaussee bijstand verlenen,” aldus Rutte.

“Zo kunnen we tot een geloofwaardige handhaving van de avondklok komen. Die wijze van handhaving is in lijn met wat bijvoorbeeld in België gebeurt. Daar is gebleken dat de avondklok goed te handhaven is als je het zo doet,” voegde hij toe.

Politiestaat

“Wie zich in Nederland ’s avonds op straat begeeft, wordt geconfronteerd met onze militaire politie. Het ‘afgetreden’ kabinet maakt van Nederland een politiestaat,” reageert Forum voor Democratie.

FVD-politicus en ex-Rabobank-topman Ralf Dekker voegt toe: “Ongehoord. Over the top. Volstrekt disproportioneel.”

Dochter zei

Rutte heeft, door de noodwet in te voeren, gewoon een staatsgreep gepleegd. Dan krijg je dus dit soort excessen. Rutte heeft gewoon een niet-bestaande pandemie gebruikt om dit voor elkaar te krijgen. Als onderdeel en marionet van de Cabal.