Een expert-viroloog, patholoog en voormalig voorzitter van een prominente medische vereniging in Canada vertelde ambtenaren in de provincie Alberta dat de Covid-19 pandemie een grote hoax is.

Dit is de reden waarom beleid en mandaten met betrekking tot mondkapjes, sociale distantiëring en destructieve economische lockdowns “morgen allemaal moeten stoppen”.

Op 13 november kwamen de gemeenteraadsleden in de provinciehoofdstad van Alberta, Edmonton, bijeen om de mogelijkheid te bespreken om het mondkapjes-mandaat van de stad voor openbare plaatsen uit te breiden tot het einde van het jaar, schrijft auteur Arsenio Toledo.

Luisteraars van de bijeenkomst mochten bellen om hun steun of verzet tegen het mandaat te bespreken. Een van de mensen die zich aanmeldden was Dr. Roger Hodkinson.

Hodkinson stelde zich voor als voormalig voorzitter van het Royal College of Physicians    and Surgeons of Canada’s Examination Committee in Pathology en de leidinggevende      van Western Medical Assessments, een biotechnologiebedrijf dat Covid-19 tests produceert en dat kantoren heeft in Edmonton en North Carolina.

Hodkinson is ook een gediplomeerd algemeen patholoog, een werknemer in het College     of American Pathologists en wordt door de Court of Queen’s Bench in Alberta erkend       als expert in de pathologie.

“Er is een volkomen ongegronde publieke hysterie die wordt aangestuurd door de media    en politici”, zei Hodkinson, die heel duidelijk maakte dat hij tegen mondkapjes-mandaten   en elke poging om de lockdowns voort te zetten of te versterken was.

Hodkinson vervolgde door met het noemen van de Coronapandemie “de grootste hoax ooit gepleegd op een nietsvermoedend publiek”.

Hij voegde eraan toe dat hij er vast van overtuigd is dat Covid-19 “gewoon weer een  slechte griep” was.

“Positieve testresultaten betekenen niet, onderstreept in neon, een klinische infectie”, voegde hij eraan toe, waarbij hij verklaarde dat veel mensen die Covid-19 hebben maar asymptomatisch zijn, moeten stoppen met “publieke hysterie te veroorzaken” rond het    virus, omdat het leidt tot meer levens die worden geruïneerd door mondkapjes-mandaten en economische lockdowns.

Bekijk deze speciale Brighteon Conversations aflevering met Mike Adams, de Health Ranger, terwijl hij Dr. Paul Cottrell interviewt over de leugens die worden verspreid over de coronavirusvaccins, PCR-tests en meer.

Hodkinson argumenteert tegen mondkapjes en lockdowns

Hodkinson vertelde verder dat hij gelooft dat mondkapjes niet werken op de manier   waarop mensen denken dat ze dat doen, en zei dat beleid dat het gebruik van papieren    of stoffen mondkapjes promoot of vereist “gewoon deugdsignalering is”.

Hij vervolgde met te zeggen dat mondkapjes “volkomen nutteloos” zijn, dat “er geen  enkele bewijsbasis is voor hun effectiviteit” en dat elke poging om mondkapjes-mandaten op te leggen “volkomen belachelijk” is.

“Ze worden meestal niet eens effectief gedragen. Het is volkomen belachelijk. Het zien van deze ongelukkige, ongeschoolde mensen – ik zeg dat niet in een ongunstige zin – het zien van deze mensen die rondlopen als een lemming die gehoorzaamt zonder enige kennisbasis om het mondkapje op hun gezicht te zetten”.

Hodkinson hekelde ook de protocollen voor sociale afstand, en noemde ze net zo     nutteloos als gezichtsmaskers, omdat het Coronavirus wordt verspreid “door aërosolen    die ongeveer 30 meter reizen voordat ze landen”.

De regels voor sociale afstand in Alberta bevelen aan dat mensen ten minste twee meter   bij elkaar vandaan blijven.

Er is veel bewijs om de beweringen van Hodkinson tegen mondkapjes en sociale afstandelijkheid te ondersteunen.

Een groot Deens onderzoek heeft uitgewezen dat mondkapjes de drager geen “duidelijke bescherming” bieden tegen besmetting met Covid-19.

Uit dit onderzoek, waaraan ongeveer 6.000 deelnemers deelnamen, bleek dat het  verschil in infectiepercentages tussen mensen die die in de publieke ruimte mondkapjes droegen   en mensen die dat niet deden, “niet groot genoeg is om met zekerheid te concluderen    dat het gebruik van mondkapjes een voordeel is om zichzelf tegen infectie te   beschermen”.

Een andere studie concludeerde dat, terwijl zogenaamde “niet-farmaceutische interventies” zoals sociale afstand nemen, lockdowns en gezichtsmaskers kunnen helpen  om de verspreiding van Covid-19 te vertragen, het waarschijnlijk zal resulteren in een enorme toename van griepgevallen volgende winter.

Hodkinson ging verder met te zeggen dat niets echt kan worden gedaan om de  verspreiding van het coronavirus te stoppen, en dat wat alle mensen echt kunnen doen      is het beschermen van de meest kwetsbaren en degenen die het meest waarschijnlijk aan de ziekte zullen bezwijken, zoals ouderen en degenen met een gecompromitteerd immuunsysteem.

De deskundige viroloog merkte op dat slechts “één op de 300.000” onder de 65 jaar in Alberta aan het Coronavirus is overleden. Op basis van deze statistieken is het “schandalig” voor Alberta – en de rest van Canada, wat dat betreft – om hun hele economie op slot te doen, vooral voor een ziekte die volgens hem “gewoon weer een slechte griep” is voor jongere demografen.

“Het is politiek die geneeskunde speelt, en dat is een zeer gevaarlijk spel. Ik ben absoluut verontwaardigd dat dit niveau bereikt is. Het zou morgen allemaal moeten stoppen”, concludeert Hodkinson.

Medische groepen in Canada hebben sterke kritiek op Hodkinson

Andere prominente groepen en individuen in de medische wereld hebben zich sindsdien tegen Hodkinson uitgesproken vanwege zijn uitspraken.

Het Royal College of Physicians and Surgeons of Canada beweerde dat Hodkinson nooit   een voorzitter was. Zij ontkenden niet dat hij sinds 1976 een gecertificeerd algemeen patholoog is.

Hun verklaring ging verder met te zeggen dat zij geloven dat Covid-19 een “ernstige bedreiging vormt voor de gezondheid van de Canadezen”, en dat het Royal College alle gezondheidsaanbevelingen en orders die door het Public Health Agency of Canada aan     het publiek worden gegeven, met inbegrip van mondkapjes-mandaten, sociale afstandsverordeningen en economisch restrictieve lockdowns, ondersteunt.

De Alberta Medical Association haalde ook uit tegen Hodkinson.

Ze brachten een verklaring uit op social media dat laboratoriumartsen in Alberta het  gebruik van maskers, handen wassen en fysieke afstand nemen, samen met alle andere volksgezondheidsmaatregelen om de verspreiding van COVID-19 te voorkomen, onderschrijven.