Column Jan Roos: Rutte kan zijn agenda niet meer doordrukken, het volk is het zat om misbruikt te worden!

• zaterdag 30 januari 2021
  • Categorie: , ,
  •  Ik heb sinds vanmorgen de tekst van ‘The times they are a-changing’’ van Bob Dylan in mijn hoofd.

29-1-2021

Nee, ik ben geen hippie geworden. Maar het lied gaat erover dat er een einde van een tijdperk aankomt. En dat is precies wat er nu gebeurt. De tijd dat commentaar op de overheid nog door politici en hun  mainstream media-doorgeefluik geframed kon worden als ‘populistisch gezwatel’ of ‘rechtse onderbuikonzin’ zijn voorgoed voorbij. Wat zeg ik? De kloof is een enorme oceaan geworden. Het opgedroogde poeltje van politieke correctheid, de woke- en cancelcultuur, de macht van de Hilversumse mediabaasjes, de grip van de overheid op het echte volk… Het is allemaal voorbij. De geest is uit de fles en die zal er nooit meer in komen.

Rutte’s toespraakje op de online klimaattop dat-ie samen met alle andere wereldleiders gebruik zal maken van de coronacrisis om hun agenda van klimaatonzin en inclusieve samenleving (lees: massa-immigratie als doel) door te drukken zou mij niet zo heel lang geleden verschrikkelijk boos hebben gemaakt. Ik lach er nu alleen nog maar om. Want die agenda van Rutte gaat helemaal niet worden doorgevoerd. Het volk is het zat om misbruikt te worden. Het volk is het zat dat geen hond in Den Haag naar ze luistert. Het volk is gestopt met luisteren. En straks gaan ze er zelf voor zorgen dat de koers gewijzigd gaat worden. Dat geef ik je op een briefje.

Laat ik heel even een meta voorbeeld geven. Samen met Dennis Schouten maak ik het YouTube-programmaatje Roddelpraat. Daarin bespreken we op satirische wijze de onzin van BN’ers in ons landje. Het gaat werkelijk nergens over, maar het is geliefd en gehaat. Vooral gehaat bij de BN’ertjes die daarover klagen bij hun werkgever Talpa, en John de Mol zou het wel even rechtzetten. Dennis moest op het hoofdbureau komen en werd door oud NTR-baasje Paul Römer (tegenwoordig de handpop van John) verteld per direct te stoppen met Roddelpraat. Toen Dennis dat weigerde, werd zijn klusje bij Radio Veronica afgepakt en medegedeeld dat-ie nooit meer aan de slag zou komen in het medialandschap. Dennis gaf De Mol dus de middelvinger. Dat is uniek in dit land: revolutionair zelf. Waarom durft-ie dat? Omdat we met BackMe een verdienmodel hebben gecreëerd waardoor je niet meer op je knieën hoeft voor een of ander klotebaantje bij dit soort walgelijke bedrijven.

Zo zal het ook gaan met de overheid. Die begint ook zijn grip te verliezen op mensen. Dat ze je met vernedering of repressie nog kunnen stilhouden is voorbij. Zo’n toeslagenaffaire, de reactie van het kabinet, de verbijstering in de samenleving… Het piept en het kraakt. Het belachelijke coronabeleid heeft hun incompetentie getoond aan mensen die eerder ziende blind waren. Kijk ook maar naar de media: de consument loopt massaal weg. Men gelooft ze niet meer. Dat hield je vijf jaar geleden nog voor onmogelijk. De NOS gilt steeds dat ze echt geen fake news brengen, terwijl ze niets anders uitzenden dan staatspropaganda. En men heeft het steeds meer door.

Ik sta al jaren op zwarte lijsten. Ik mag al jaren niet meer meedoen. Puur om mijn mening, mijn politieke gezindheid. Maar zoals Bob Dylan in zijn nummer zong ‘For the loser now, will be later to win’ weet ik zeker dat ik er als winnaar uitkom. Een man die niet is gebogen, niet is gedoken en met een ruggengraat stond voor zijn eigen verhaal. Dat is straks wat over is van dit eindigende tijdperk: de onderdrukten van eerder zullen de helden van straks zijn.

DDS

Wie gisteravond het interview van Mattijs van Nieuwkerk bij de VARA met oud politicus Jan Terlouw van D'66 heeft gehoord/gezien, moet de angst wel om het hart geslagen zijn.
    Jan Terlouw: "De Overheid moet meer vertrouwen in het volk hebben".
    Deze oud politicus van de globalisten D'66 heeft kennelijk onder een steen geleefd want deze immer glimlachende oude man begrijpt niet, of wil niet begrijpen, dat niet het volk het probleem is, maar een Overheid die aan alle kanten en op ieder gebied de burgers de laatste jaren belazerd heeft. Je hoeft de krant er maar op na te slaan en we lezen over het falen van de belastingdienst, het OM, enz. . Kennelijk komt Jan Terlouw niet meer uit zijn globalistische D'66 bubbel.
    Aan het eind van zijn dialoog nog ven een uitspraak van Jan Terlouw: "Het gaat niet goed met het klimaat, de hele wereldeconomie moet worden herzien". Het hoe en waarom het zogenaamd met het klimaat niet goed gaat(volgens hem dan) werd er niet bij verteld.
    Deze uitspraak past in het rijtje van VN'er Klaus Schwab met zijn voortdurende gedram over de GREAT RESET en heeft alleen tot doel om wereldwijd het communisme in te voeren onder bevel van de super rijken zoals zogenaamde weldoener Bill Gates en Soros en hoe ze allemaal ook mogen heten. Beatrix en haar criminele schoondochter Mabel Wisse kunnen daar ook bij gerekend worden.
    Tot slot wist onze Jan nog trots te vertellen dat hij veel lezingen gaf aan jongeren, dat hij een uitermate discutabel mens is geworden heeft hij niet eens meer door, maar het past precies in het straatje van de boven ons gestelden.

D66 er Jan Terlouw op de TV = wegzappen.