Wybren van Haga (FvD) houdt ‘beste speech’ van dit jaar: ‘Laat Nederland weer vrij!’

• maandag 14 december 2020
  • Categorie: , , ,
  • Als de PCR-test naar de prullenbak wordt verwezen, valt de basis weg onder alle coronamaatregelen.

De inbreng van Wybren van Haga (FvD) woensdag in de Tweede Kamer wordt door sommigen ‘de beste speech van het jaar’ genoemd. Hij deed een glasheldere oproep aan het kabinet: “Stop met stuntelen en laat Nederland weer vrij!”

“We bevinden ons in een sociale, culturele, economische en medische crisis, niet door het coronavirus, maar door de verkeerde maatregelen die dit kabinet heeft genomen. Langzaam raken wij onze vrijheid kwijt. Onze bedrijven gaan failliet. De kroegen en de restaurants sluiten de deuren. De kermis houdt op te bestaan. En onze premier houdt lachend vol dat we het samen doen,” zei Van Haga.

“Maar we doen helemaal niets samen. De mensen die deze coronamaatregelen opleggen, merken helemaal niets van corona. Ze krijgen gewoon hun salaris van 10.000 euro per maand en liggen niet wakker omdat hun levenswerk kapotgaat door een kabinet dat vanwege bezuinigingen het aantal intensivecarebedden halveerde van 2200 naar 1100 bedden en verschillende ziekenhuizen heeft gesloten,” vervolgde hij.

Ronduit stuitend

Het Kamerlid ging ook in op de coronatest: “De PCR-test ligt gelukkig nu wereldwijd onder vuur. Het retraction paper dat is ingediend, spreekt boekdelen. Als de PCR-test naar de prullenbak wordt verwezen, valt de basis weg onder alle coronamaatregelen.”

Van Haga ageert fel tegen mondkapjes. “De mondkapjesplicht is symptomatisch voor dit coronakabinet. Negen maanden lang betoogden het RIVM en het ministerie van VWS dat mondkapjes niet werken. Met de spoedwet in de hand voerden zij toch per 1 december een mondkapjesplicht in. Nu loopt heel Nederland met een ongewassen, niet werkend mondkapje, dat ook nog eens schadelijk is voor de volksgezondheid. De mondkap als symbool voor mensen die willen laten zien dat ze wel meedoen, dat ze wel deugen, ook al weten ze dat het onzin is. Het is ronduit stuitend dat de minister het verschil tussen het vrijwillig dragen van een mondkapje en de mondkapjesplicht niet eens heeft onderzocht.”

Hij wees erop dat je met een IFR (infection fatality rate) van 0,23% wereldwijd en een IFR van 0,7% in Nederland echt andere maatregelen zou moeten en kunnen nemen. “Stop direct met die onzinnige maatregelen, zoals de anderhalvemetermaatregel en maak het dragen van mondkapjes vrijwillig. Zet bijvoorbeeld in op preventie en gezond leven. Sluit ook de ogen niet voor potentiële geneesmiddelen zoals hydroxychloroquine en het veelbelovende geneesmiddel ivermectine. Maak een gebalanceerde afweging tussen verschillende ziekten. Waarom zijn kanker- en hartpatiënten minder waard dan coronapatiënten?”

Laat Nederland weer vrij!

“Forum voor Democratie gelooft niet in complottheorieën, maar we geloven wel in machtsmisbruik, perverse belangen en incompetentie. Grote groepen in de samenleving gaan nu kapot door het wanbeleid van dit kabinet, niet door het coronavirus, maar door verkeerde en niet-onderbouwde maatregelen. En dat allemaal volkomen onnodig, omdat corona weliswaar een gevaarlijk virus is, maar aantoonbaar niet erger dan een stevige griep,” besloot Van Haga. “Dus, kabinet, kijk naar de feiten, toon leiderschap, stop met je geblunder en laat Nederland weer vrij!”

Onderzoeksjournalist Patrick Savalle reageert op Twitter: “Dit is de beste en meest noodzakelijke speech van dit jaar! Geen woord gelogen. Geen feit verdraaid! Wybren van Haga bedankt!”

Natuurlijk weten Rutte en zijn manschappen dat de maatregelen nergens op slaan, maar zo lang het asociale en domme deel van de bevolking achter deze rattenvanger van Hamelen aanlopen gaat hij steeds een stap verder.
    Het asociale deel omdat heel veel ouderen geen enkele rekening houden met de jeugd.