Kerst Wappie

22-12-2020

Ingezonden

BoosKerst Wappie

En zijn jullie een beetje boos op al die corona wappies? Omdat jullie nu niet samen met familie Kerst kunnen vieren? Want tja, als we ons nou maar gewoon aan de maatregelen hadden gehouden, dan was dit niet gebeurt.

Tegen elkaar opzetten

Dat is tenminste wat het duo “Peppie en Kokkie” ons wil doen laten geloven. En in plaats van dat jullie hen op de vingers tikken, zijn wij, de corona wappies de dupe. Ze zetten ons tegen elkaar op. Want geen Kerst komt volgens hen door de ontkenners en ongelovigen (doet ons erg aan een religie denken).

Bagatelliseren

Ach waarschijnlijk bagatelliseren jullie het zodat het geen pijn doet, door bijvoorbeeld te zeggen: “Oh,  het is ook wel eens rustig zo’n Kerst.” of “Volgend jaar doen we het wel dubbel over.” Hoe ver kunnen ze gaan, dat zijn ze aan het aftasten. Blijkbaar heel ver. Wat is voor jou de grens? Alles wat wij weggeven, krijgen we niet meer terug.

Waarschuwen

Wij proberen jullie al maanden te waarschuwen waar Nederland op afstevent. Ja, wij hebben heel wat gezeur over ons heen gekregen net als al die doctoren en virologen die ook al tijden waarschuwen voor de bijwerkingen van de lockdown en de maatregelen. Wij ontkennen corona niet, de maatregelen zijn echter buiten proportie.

Sterven door corona

Het is heel erg als jullie familieleden of vrienden hebben met een ernstige vorm van corona. De meeste overlijden echter niet aan corona, maar door corona en de maatregelen zoals het afschalen van reguliere zorg vanwege een zogenaamd dodelijk virus.

Geen reguliere zorg

In april zat het land ook op slot en was er ineens geen reguliere zorg. Wat dit voor een gevolgen heeft gehad? Mensen met kanker die niet meer behandeld werden, denk jij dan dat corona het ergste is wat je kan overkomen?

Dan heb je nog niet verder gekeken dan je corona-neus lang is. Wat dacht je van depressies, werkloosheid, mensen die dood gaan omdat operaties uitgesteld werden, honger die wereldwijd is toegenomen, horeca en het nachtleven dat kapot gaat, moeten we nog even doorgaan? Bekijk eens wat de totale sterfte is aan corona en ga dan eens op zoek naar cijfers van mensen die overlijden aan andere zaken. Wij snappen niet dat we voor al die mensen met griep vorige jaren ook niet in een lockdown hebben gezeten!

Alles thuis

Maar goed, mensen met kanker worden dus niet meer in het ziekenhuis geholpen maar moeten nu thuis sterven. Is wellicht ook wel fijn voor ze, hun laatste dagen thuis met hun geliefden om zich heen. Ware het niet dat de kinderen thuis zitten en de ouders thuis moeten werken en er dus alleen maar nog meer stress op de schouders terecht komt.

Tweestrijd

Laat het niet toe dat de regering of anderen in je omgeving tweestrijd zaaien. Stop met tv kijken en je moet eens kijken hoe snel het virus uitdooft. Wat we nodig hebben is liefde. Laten we met zijn allen naar een situatie gaan die voor iedereen werkt.

Goede oude Kerstdagen

Onze tip? Vier de feestdagen gewoon zoals je dat altijd gedaan hebt. Je krijgt er namelijk spijt van als je dat niet doet. Spijt omdat je niet weet wie er volgend jaar nog zal zijn. Geniet van elkaar zonder angst. Het is wellicht de laatste keer dat het nog kan. Laten we dit jaar met zijn allen Kerst Wappies zijn!

VIRUSWAARHEID

Ouwe Seun zei

"Het is wellicht de laatste keer dat het nog kan"? Wat bedoel je daar nou precies mee?? Volgend jaar zijn we er niet meer??

Ouwe Seun, misschien wat minder naar de NPO luisteren en minder de kranten lezen en zich wat meer gaan verdiepen over wat zich hier en in de EU, maar ook wereldwijd afspeelt. U wordt vanzelf hard wakker geschud.