Beelden uit de Wieringermeer in videoclip ’Prijsgegeven grond’ dat gaat over ingrijpende veranderingen in het landschap [video]

• dinsdag 15 december 2020

•  Hollands Kroon - SLOOTDORP

Het lied ’Prijsgegeven grond’, dat gaat over ontwikkelingen in de Wieringermeer, staat sinds deze week op YouTube. Het nummer heeft een bijzondere betekenis voor de onlangs overleden Jaap Kluft uit Middenmeer. Zijn neef Arwin Kluft zong ’Prijsgegeven grond’ in.

Lydia Jasper 15-12-2020

’Prijsgegeven grond’ maakt deel uit van het theaterconcert ’Niemand weet’ dat door de coronamaatregelen dit jaar tot twee keer toe werd afgelast.

Geheel naar de wens van Jaap Kluft werd het nummer online gezet, zodat het brede publiek het kon horen.

Henk Cornelissen voorzag het origineel ’L’attimo presente’ van Ricciardo Cocciante van een Nederlandse vertaling. Alexander Bügel maakte de bijbehorende videoclip met daarin beelden uit de Wieringermeer.

Lees ook:

De rustende boer ziet zijn boerderij gesloopt worden terwijl zijn horizon door reusachtige windturbines wordt bepaald

Noordhollands Dagblad

Om te janken dit!