Beste Kees Verhoeven (cc: Lisa Westerveld)

• woensdag 4 november 2020
  •  Het is om te huilen......

Het offensief tegen alternatieve media heeft de laatste tijd in hevigheid toegenomen. Van het verwijderen van kanalen door de grote platforms kijkt men al amper meer op, maar ook Karel van Wolferen zijn nieuwe tijdschrift ‘Gezond Verstand’ heeft de aandacht van de gevestigde orde direct op zich weten te vestigen, waarna de roep om het uit de schappen te halen uiteraard niet lang op zich liet wachten.

Nu zal de mening van Kajsa Ollongren weinigen verrast hebben, echter meenden ook Kamerleden Kees Verhoeven van D66 en Lisa Westerveld van GroenLinks een duit in het zakje te moeten doen en naar goed Amerikaans voorbeeld de ketens die het in hun hoofd haalden om het blad in de schappen te leggen aan te vallen.

Sven, die in een grijs – om maar niet te zeggen: duister – verleden nog voor het wetenschappelijk bureau van D66 heeft gewerkt, zou deze volksvertegenwoordigers en de heer V. in het bijzonder, graag eens uitnodigen voor een goed gesprek over democratie en persvrijheid; onderwerpen waarvan de kennis de laatste jaren uit die partij weggesijpeld lijkt te zijn

Links:
    Reguliere boekhandel gaat complottijdschrift verkopen
    Boekhandels halen omstreden blad Gezond Verstand niet uit de winkel