Van denken en doen

• zondag 4 oktober 2020
  • Ontwikkelingen en informatie over de Spoedwet.

4-10-2020

De zomer is inmiddels achter de rug en nog altijd is het land in de ban van het coronavirus. Men wordt doodgegooid met statistieken die een 'tweede golf' zouden moeten aantonen en dientengevolge nieuwe maatregelen moeten rechtvaardigen. En dan is er nog de 'Tijdelijke wet maatregelen covid-19' die het land boven het hoofd hangt, in oorspronkelijke vorm een directe dreiging voor de democratie en rechtsstaat, inmiddels afgezwakt tot 'slechts' een grove inperking van grondwettelijke vrijheden van de burger.
    Of de eerdere actie met brieven, uitgedeeld bij een meet-up in Scheveningen, heeft bijgedragen is moeilijk te controleren, maar Sven heeft de brief aangepast om de volksvertegenwoordiging nogmaals te attenderen op wie zij dienen te vertegenwoordigen en welke verantwoordelijkheid dat met zich meebrengt. In een tijd waarin propaganda en misinformatie hoogtij vieren, verborgen belangenstructuren achter de overheid en haar media hun best doen om kritische geluiden het zwijgen op te leggen en het volk verdeeld wordt tot op het bot, prijst Sven hen die ondanks alle tegenwerking zelf na blijven denken. Download hier de aangepaste brief inzake de spoedwet:

Sven Hulleman

Een Oorlog Reeds Verloren