Lars Ruiter uit VVD-fractie gezet maar blijft raadslid

• vrijdag 9 oktober 2020
  • Categorie: , ,

• HOLLANDS KROON – De fractieleden van de VVD Hollands Kroon zijn deze week met hun collega Lars Ruiter gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat verdere samenwerking niet langer mogelijk is. Na verschillen van mening over meerdere onderwerpen, was de uiteindelijke aanleiding hiervoor het verschil van inzicht over de koers die de fractie voert op het dossier Datacenters.

9-10-2020

Het artikel in de Schager Courant van zaterdag 3 oktober jl. verwoordt niet het standpunt van de VVD-fractie Hollands Kroon, maar is de individuele mening van Ruiter. Hoewel dat door beide partijen wordt betreurd, is het verschil van inzicht niet overbrugbaar gebleken.

Lars Ruiter heeft aangegeven op persoonlijke titel door te gaan als raadslid. De VVD-fractie houdt vast aan de afspraken zoals die in coalitieverband zijn gemaakt.

Zie ook:

Nog meer hermetisch afgesloten blokkendozen - datacenters dus - in de Wieringermeer, is dat nou echt wat we willen? | Opinie

______________________________________________________

Lars Ruiter en VVD Hollands Kroon verschillen óók van mening over datacenters, dus gaat het jonge raadslid op persoonlijke titel verder

ANNA PAULOWNA

Een verschil van mening over meerdere onderwerpen heeft geleid tot een breuk tussen VVD Hollands Kroon en Lars Ruiter. Het 24-jarige raadslid uit Wieringerwerf gaat na de spreekwoordelijke druppel op persoonlijke titel verder.

’De fractieleden van de VVD Hollands Kroon zijn deze week met hun collega Lars Ruiter gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat verdere samenwerking niet langer mogelijk is’, laat de lokale partij-afdeling weten.

Lars Ruiter

’Na verschillen van mening over meerdere onderwerpen, was de uiteindelijke aanleiding hiervoor het verschil van inzicht over de koers die de fractie voert op het dossier datacenters. Het artikel in de Schager Courant van zaterdag 3 oktober jl. verwoordt niet het standpunt van de VVD-fractie Hollands Kroon, maar is de individuele mening van Ruiter.’

Ruiter wierp in zijn opiniestuk de vraag op of we dat nog wel moeten willen, nog meer ’hermetisch afgesloten blokkendozen’ in het landschap. Ook vraagt hij zich af of de woningmarkt in de Wieringermeer wel berekend is op de extra werkgelegenheid die dit met zich meebrengt. De VVD-fractie laat weten vast te houden aan de afspraken over datacenters zoals die in coalitieverband zijn gemaakt.

Lees ook: Nog meer hermetisch afgesloten blokkendozen - datacenters dus - in de Wieringermeer, is dat nou echt wat we willen?

Noordhollands Dagblad