Een gastbijdrage van Theo Richel.

De discussie over kernenergie is weer losgebarsten en hoewel hij al enige tijd op afstand staat van het dagelijkse politieke gekakel wil Frits Bolkestein (Prof. dr mr, 87) toch nog wel een duit in het zakje doen. Het is niet verbazend dat hij als VVD-er positief is over kernenergie (alhoewel, Nijpels?), maar voor hem is vooral diversificatie van energiebronnen het argument daarvoor. Van de klimaatpaniek is hij niet onder de indruk, met olie en gas kunnen we nog wel vooruit en met zon- en wind alleen trekken we het niet. Dus kernenergie.

***

Frits Bolkestein: 'Hoogste tijd voor kernenergie!' De discussie over kernenergie diversificatie van energiebronnen het argument daarvoor

Theo Richel.

Voor eerdere video’s uit de rijke verzameling van Theo Richel zie hier.

Zeer de moeite waard om nog eens te bekijken – vooral ook om te verifiëren of de vele alarmistische uitspraken van de ondervraagde autoriteiten zijn uitgekomen!

Een absolute topper is het interview met de destijds nog veel jongere en nog onbebaarde Frans Timmermans, toen hij nog staatssecretaris van Buitenlandse Zaken was. In die tijd begon hij al paniek te zaaien over die verschrikkelijke opwarming (die maar steeds niet wil komen).

Zie hier.