Cult of Corona

• zondag 18 oktober 2020
  • Categorie:
  •  Liefkozend noemen de sekteleden de ziekteverwekker HET VIRUS !

17-10-2020

Als je zelf niet tot de club behoort en je observeert het gedrag van leden van de mondkapjessekte .

In amper een jaar ontstond deze cultus. Het bijgeloof draait om een ziekteverwekker.

Volgens de hogepriester van de cultus in Nederland, Hugo de Jonge, is deze ziekteverwekker in staat om de Nederlandse bevolking te kortwieken als ware het de vijfde plaag van Egypte.

De sekteleden gehoorzamen allemaal aan ‘ DE REGELS’; ze mogen niet dicht bij elkaar in de buurt komen, bij voetbalwedstrijden moeten ze ‘hoera hoera’ FLUISTEREN als er gescoord wordt en in plaats van het gebruikelijke schudden van handen bij ontmoetingen tikken de sekteleden hun ellebogen tegen elkaar.

En dan natuurlijk het mondkapje ! Het mondkapje suggereert eigenlijk dat er een medisch argument zou zijn om het te dragen maar de sektewerkelijkheid is grilliger.

Eigenlijk weten alle sekteleden wel dat het mondkapje niet helpt tegen verspreiding van de ziekteverwekker. De ziekteverwekker is namelijk veel kleiner dan de poriën in het kapje. Toch is het dragen van het kapje erg belangrijk voor de sekteleden. Ook hun kinderen worden gedwongen deze kapjes te dragen ook al zijn er eigenlijk geen gevallen bekend van kinderen die daadwerkelijk ziek werden van de ziekteverwekker en ook al krijgen ze soms een beetje hoofdpijn van de kapjes.

Liefkozend noemen de sekteleden de ziekteverwekker HET VIRUS ! Ze praten er veel over en hun kranten schrijven nauwelijks nog over iets anders. Om hun bijgeloof levend te houden hebben de sekteleden een mysterieus ritueel bedacht; Lokale priesters van het bijgeloof steken stokjes met watjes eraan DIEP in de neus van andere sekteleden.

Deze stokjes worden verzameld en per vliegtuig naar een ver land gestuurd. Daar zit een sektefunctionaris met een muntstukje in zijn hand. Hij neemt een stokje in zijn andere hand, concentreert zich en werpt het muntje. Valt het muntje met kop omhoog dan wordt er een groen vinkje gezet op het bijbehorende formulier, valt echter het muntje met munt omhoog dan wordt er een rood vinkje geplaatst; de persoon wiens formulier het betreft is POSITIEF !

Dat klinkt fijn maar weer is de sektewerkelijkheid weerbarstig; De persoon is BESMET ! De resultaten van dit ritueel worden dagelijks door alle kranten en op de televisie geopenbaard. Aanvankelijk voerde men dit ritueel niet erg vaak uit, maar allengs steeds vaker. Geen van de sekteleden lijkt zich te realiseren dat hoe vaker je het ritueel uitvoert, hoe vaker het muntje met munt omhoog valt. De sekteleden zien zich in iedere krant en op de tv bevestigd in hun bijgeloof van toename van besmettingen.

Opperpriester HUGO en zijn knechtje Mark bespreken wekelijks op de tv met ernstige gezichten de toename van het aantal positieve resultaten. Daarbij prevelen ze dan bezweringen zoals:

” het VIRUS is niet van het kabinet, het VIRUS is van ons allemaal ! ”

waarop de sekteleden in hun elleboog zachtjes “wij willen strengere regels” prevelen.
    En dat is niet aan dovemansoren gezegd ! Opperpriester HUGO gebiedt dat winkeliers alleen nog sekteleden mogen bedienen, sekteleden worden aangemoedigd om aanwezigen te tellen op feestjes en de gemiddelde afstand tussen de aanwezigen te schatten. Ook het openbaar vervoer is uitsluitend nog beschikbaar voor sekteleden of voor hen die veinzen sektelid te zijn.

Waar het land vroeger een uitgebreide en veelkleurige culturele sector had is die nu teruggebracht tot zijn essentie; Alleen Joop Van den Ende musicals overleven ‘de regels’.

Ten aanzien van ouden van dagen heeft de sekte een ambivalent beleid; Deze ouden van dagen moeten ‘beschermd’ worden volgens de sekteleden. Dus worden ze in terraria opgesloten van waaruit ze nog slechts op afstand naar hun nageslacht kunnen zwaaien. Dat is echt veel beter voor de ouden van dagen. De sekteleden vergeten dat de lucht in terraria bederft als er niet genoeg geventileerd wordt.

Veel ouden van dagen sterven aan deze bedorven lucht en aan het sociale isolement. Ze stikken van eenzaamheid en van benauwdheid.

De sekteleden echter beschouwen deze gestikte ouden van dagen als offers aan HET VIRUS. In het narratief van de sekte wordt de sociale, culturele en emotionele verschraling van de samenleving, die een onherroepelijk gevolg is van DE REGELS uiteindelijk ruimschoots gecompenseerd voor de slachtoffers als eenmaal HET VACCIN op aarde zal neerdalen. HET VACCIN zal alle problemen voor de sekteleden oplossen.

Wanneer HET VACCIN zich zal openbaren is onduidelijk. Wel heeft opperpriester Hugo de Jonge contacten in de mysterieuze ruimte waar HET VACCIN zich ophoudt tot het moment van openbaring. In deze mysterieuze ruimte bevindt zich namelijk de broer van de opperpriester. De sekteleden hebben een gespannen verhouding met de empirische werkelijkheid.

Sektelid Angela zit bij een praatprogramma tegenover een kinderarts als zij vertelt dat ook kinderen getroffen kunnen worden door de toorn van HET VIRUS. De kinderarts vertelt op rustige toon dat daarvan geen gevallen bekend zijn. Angela is zichtbaar geirriteerd door zoveel onverstand.

Sekteleden ‘geloven’ in verlossing door HET VACCIN. Als artsen aantonen dat een adequaat goedkoop en patentvrij kuurtje ook leidt tot verlossing worden ze verketterd en voor kwakzalver uitgemaakt.

Blasfemie !

tony’s Melody