Het goede voorbeeld

• Categorie:

Het goede voorbeeld

(Door: H. Numan)

Ik heb altijd geleerd dat je als leider het goede voorbeeld moet geven. Dat werd er in dienst ingehamerd. Hoe kun je verwachten dat je manschappen 40 km met volle bepakking marcheren als jij als luitenant na 5 km door je hoeven zakt? Of de klus uitbesteedt aan de sergeant-majoor, en zelf papier gaat duwen achter je bureau? Dat goede voorbeeld geven schijnt buiten de militaire dienst een onbekend begrip te zijn. Laten we beginnen met het huis van de tuinman Oranje. De tuinman? Jazeker, want het ‘echte’ huis van Oranje is al verschillende keren uitgestorven. De laatste keer was onder Willem III, beter bekend als koning Gorilla. Een nogal onprettig persoon die in twee dingen genoegen schepte: zijn personeel zo hard mogelijk te treiteren waar mogelijk, en alles naaien wat een gat had. Of hij ook de bloempot en de brievenbus nam, is niet bekend. Oh, hij was ook een gourmet. Zijn volk niet direct. Vanwege zijn overgewicht was zijn begrafenis ietwat problematisch.

Willempie Drie verrichtte zijn Koninklijke taak (opvolgers maken) prima. Hij had drie zonen. Die overleden  allemaal voor nummer Drie zelf aan de beurt was. Dus op z’n oude dag moest hij overnieuw beginnen. Omdat hij stijf van de sief stond, heeft een hofmaarschalk (de tuinman) de honneurs voor hem waargenomen. Het resultaat was prinses Wilhelmina. Is dat absoluut zeker? Nee. Maar het feit dat de hele familie Oranje consequent weigert om DNA af te staan, is een nogal veeg teken.

Oké, gaan we naar vandaag. Willem Bier mag niet mopperen. Hij kreeg 8% opslag in de Troonrede. En zijn dochter een dik miljoen vanaf haar 18e. Ze mag zichzelf over een paar maanden miljonair noemen. Een nogal beschamende, zo niet schandelijke gebeurtenis om zo grof te graaien tijdens de grootste crisis in ruim 150 jaar.

Jahaa, want afspraak is afspraak. Het staat in de wet! Inderdaad, afspraak is afspraak. Ik herinner me nog dat de AOW ook een wettelijke afspraak was. Daar geldt dat dus niet voor. Want die ouwetjes moeten gewoon snel dood gaan en niet zeuren.

Als Willem Bier enkel van het ‘armoedige’ salaris moet leven dat hij als koning krijgt, allah akbart, zullen we maar zeggen. Maar Willem is een van de rijkste vorsten van Europa. Voorvader Wim Twee (vader van koning Gorilla) was zo arm als de mieren. Maar het beetje dat hij had, belegde hij prima. In drugs. Onder zijn wijze leiding werd er opium verbouwd (als koninklijk monopolie, van concurrentie houden we niet) voor de verkoop aan Chinezen in Nederlands-Indië en in China. Niet voor de verkoop aan iedereen dus. Want ook toen wist men al dat opium roken vreselijk ongezond was. Maar die spleetogen zijn al verslaafd, dus dan mag het. Zolang ze de rest maar niet besmetten. Dankzij Wim Twee werd het huis van Oranje van de armste Europese Koninklijke familie een van de rijkste nu.

Zijn salaris als koning is niet meer dan een zakcentje. Maar Willem heeft van zijn moeder, Ma Schraap, geleerd dat je alles moet pakken wat je pakken kan. Met beide handen. Alle kleine beetjes helpen. Dus laat je je Koninklijke jacht gratis op de marinewerf lakken, vliegt als KLM-piloot waar en wanneer je maar wilt, en laat je je personeel de zegeltjes van de boter knippen. En tijdens de grootste economische crisis van de laatste 150 jaar koop je een speedboot van een paar miljoen. Wie het breed heeft, laat het breed hangen, zullen we maar zeggen.

Kortom, een leider zoals het absoluut niet hoort. Wel naar mijn woorden, niet naar mijn daden. Als de man of zijn dochter beschikten over enige capaciteiten, dan hadden ze gezegd: tijdens de crisis leveren wij ook in. Jazeker, dochterlief had dat ook kunnen zeggen. Ze is nu toch meerderjarig? Maar nee, allebei graaien ze er op los. Wie was dat ook al weer die zei: als het volk geen brood heeft, laat het dan taart eten. Wat gebeurde er met die mevrouw?

Dat is dus de reden waarom koningshuizen uitsterven. Op een gegeven moment heeft het volk er genoeg van. Dat punt is nog lang niet bereikt in Nederland, maar als Willem Bier zo voortgaat, kan hij zijn ranch in Argentinië of vakantiehuis in Mozambique gereed laten maken voor permanente bewoning. Oh sorry, die heeft hij niet meer. Weggegeven.

“Maar een koningshuis doet heel veel goed”, zo jammeren domoren die monarchist zijn. “Hij opent deuren die anders gesloten blijven, en weet heel veel opdrachten voor ons bedrijfsleven binnen te halen.”

Even nadenken: elke CEO van een grote onderneming of toppoliticus heeft precies hetzelfde netwerk. Anders zaten ze niet op die positie. Je wordt geen CEO omdat je expert in weet-ik-wat bent, maar omdat je expert in relaties bent. Anders zat je daar niet.

En dan de grootste mop: landen die hun eigen koning hebben weggejaagd, geëxecuteerd of onthoofd hebben, zijn eigenlijk zo jaloers op ons, dat ze enkel vanwege het bezoek van onze koning direct Nederlandse waar gaan kopen. Dat geldt alleen maar voor bedrijven die waxinelichthouders fabriceren!

De enige kwalificatie om koning te worden, is uit de juiste baarmoeder glibberen. Iets anders is niet van belang. Hooguit een meevallertje.

Dat Koninklijke voorbeeld “jullie kunnen kool knagen, zolang ik maar kaviaar kan consumeren” wordt gevolgd door het kabinet, het landelijke bestuur en de politiek. Op twee partijen na. De gezondheidszorg is 77.000 bedden kwijt efficiënter gemaakt. De mensen die de huidige welvaart mogelijk gemaakt hebben, worden uitgeknepen. Nog niet geëuthanaseerd, maar daar wordt aan gewerkt. Omdat u op de verkeerde partij dreigt te stemmen, en dat al heel lang dreigt te doen, worden er bootladingen migranten geïmporteerd. Op termijn moeten die u gaan vervangen.

Wilders wordt tot zijn dood vervolgd als hij een politiek onwelgevallige uitspraak doet. Terrorist Akwasi roept rechtstreeks op tot moord, en krijgt een prijs voor zijn uitspraken.

We hebben een minister-president die zo hard mogelijk werkt aan het opheffen van de staat. Gesteund door een incompetente clown wiens broer in medicijnen kwakzalft. Met een minister van Justitie die nu een strafblad heeft. Allemaal willen ze herkozen worden. Andere kandidaten willen ook zo snel mogelijk de staat opheffen. Of veranderen in een kalifaat dan wel in een volksrepubliek.

Die koning, die blijft wel. Dat verandert voorlopig niet. Hooguit door z’n eigen onhandige optreden, maar dat is niet te verwachten. De rest, daar kunt u wel degelijk wat aan doen. Op 17 maart 2021.

Door:
    H. Numan
    (voor www.ejbron.wordpress.com)

De koninklijke familie is oneindig rijk, Beatrix heeft voor tientallen miljarden aan aandelen SHELL, DSM, enz. Normaal moet een aandeelhouder zijn/haar aandelen openbaar maken als hij/zij meer als 5% bezit. Dat heeft de k.fam. omzeild door de aandelen onder te verdelen bij haar kinderen en kleinkinderen. Zo omzeil je dus gewoon de wet op een legale manier.