Chip op grijze kliko is nog geen gelopen race in Hollands Kroon

• vrijdag 4 september 2020
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna  Of inwoners van Hollands Kroon een chip op hun grijze bak krijgen, dat is de vraag.

Winnie van Galen 4-9-2020

De gemeenteraad heeft over dit voorstel van het college nog veel vragen, bleek gisteravond. Of het de juiste aanpak is bijvoorbeeld vergeleken met een andere methode. Zoals nascheiding bij een afvalinzamelaar (HVC) in plaats van bronscheiding waar de burger verantwoordelijk voor is. Wethouder Theo Groot zegde op verzoek van Lars Ruiter (VVD) toe met een rekensom te komen waarin beide opties tegen elkaar af te wegen zijn.

Met een chip op de grijze rolcontainer is vast te stellen hoe vaak inwoners hun grijze rolcontainer aan de weg zetten. Hoe minder vaak dit gebeurt, hoe groter de beloning. Het stimuleert burgers hun afval beter te scheiden, aldus het college van b en w. Er moet in ieder geval iets gebeuren omdat huishoudens in Hollands Kroon tientallen kilo’s meer dan de grens van honderd kilo restafval produceren. Boven die grens geldt een extra heffing, opgelegd door de overheid. In 2025 ligt de grens op dertig kilo restafval per huishoudens. ’Niets doen is geen optie’, aldus de wethouder.

Verder mag bloembollenbedrijf Van der Steen van een ruime raadsmeerderheid het bedrijf aan de Leijerdijk in Nieuwe Niedorp uitbreiden met een loods. Die komt aan de overkant van de weg, pal tegenover de plek waar de onderneming is gevestigd. De buurt is niet blij met uitbreiding en protesteerde ertegen. Tevergeefs, aangezien de gemeente expansie van agrarische bedrijvigheid ondersteunt. De vergadering werd geleid door Jip Pankras, fractievoorzitter van SHK, wegens afwezigheid van de burgemeester.

Noordhollands Dagblad

Een chip op je vuilnisbak.
    Nog even dan krijg je er een in je hoofd.

Unknown zei

Het is nu 1 JAAR LATER!

We hebben een chip op de vuilnisbak.

Als Theo Meskers belooft met een rekensom te komen kunnen we er vergif op innemen dat 2 + 2 toch echt 5 is en wie daar aan twijfelt krijgt te maken met onze eerbiedwaardige wethouder.
    Theo zal wel weer een vriendje hebben bij de producent van de nieuwe vuilnisbakken en anders Groot wel.

Over vuilnisbakken gesproken.....................................
    Gister hoorde ik van een kennis dat ze de plastic vuilnisbak met de oranje deksel vorige week NIET geleegd hadden.
    Ze had speciaal iemand gevraagd de oranje bak aan de weg te zetten omdat ze een operatie moest ondergaan.
    Zij belde met HVC (de Maffia van Nederland) om dit mede te delen maar omdat zij NIET binnen 2 werkdagen heeft gereageerd kunnen ze niets meer voor haar doen. Woensdagmorgen was wel op tijd de bak buiten gezet. Maar vanwege een ziekenhuis opname kon ze dit niet eerder melden. De HVC Maffia zei tegen haar: Over 4 weken bent u weer aan de beurt. Hierop heeft zij de Gemeente Hollands Kroon gebeld waarom zij jaarlijks 549,44 moet betalen voor het ophalen van het huisvuil maar dat zij de volgende ronde moet afwachten. De Gemeente heeft de HVC Maffia gebeld en de HVC Maffia heeft teruggebeld met de mededeling dat er meerdere klachten waren en dat ze de bakken alsnog op 6-10-2021 komen legen.
    Of ze de bak maar even aan de weg wil zetten. Nou, de bak staat dan al 1 week aan de weg!

Hoe moeilijk is vuilnisman spelen? En oke; waar gewerkt wordt daar worden fouten gemaakt. Maar je dan rustig 4 weken laten zitten met een volle bak dat is niet correct.

HVC Maffia kan dit allemaal doen he?

Nou, het wachten is op de chip.

Interessant.. op de nieuwe vuilbakken zitten 2 open gaten aan de grijpers.
    Komen hier de dna goedgekeurde mensonterende chips aan?