Open discussie als medicijn tegen angst en repressie: in gesprek met MDL-arts Johan |

• zondag 23 augustus 2020
  • Categorie:
  • De angst regeert, in de maatschappij in het algemeen maar ook onder artsen in het bijzonder.

23-8-2020

Zie hier

Voorafgegaan door drie andere professionals uit de zorgsector is het ditmaal MDL-arts Johan die aanschuift om naar buiten te treden met zijn vraagtekens bij hoe de overheid omgaat met de coronacrisis. Waar het in eerste instantie met alle onzekerheid over het gevaar nog gerechtvaardigd leek om hard in te grijpen met rigoureuze maatregelen vindt ook hij dat de statistieken deze inmiddels al lang niet meer ondersteunen. De angst regeert, in de maatschappij in het algemeen maar ook onder artsen in het bijzonder. Voortschrijdend inzicht en een open debat zouden al lang hebben moeten geleid tot een effectiever en minder repressief beleid maar het tegendeel is het geval; de overheid houdt vast aan de gekozen koers richting een vaccin en alle informatie en discussie over alternatieven worden geblokkeerd en van tafel geveegd. Johan pleit voor een opener systeem waarin ruimte is voor andere inzichten en vrij, multidisciplinair debat zodat men het mantra 'Samen tegen Corona' tot meer dan een holle frase kan maken door daadwerkelijk samen te werken zonder censuur, straf en repressie. Onze eerdere gesprekken met zorgprofessionals: De patiënt als cliënt en de ondernemer aan het bed: in gesprek met Herman van Nouhuys: https://youtu.be/jkike5PohF4 De arts als uitvoerder van overheidsbeleid: in gesprek met Elke F. de Klerk: https://youtu.be/VcaO7aDJj4Q Hoe de volksgezondheid lijdt onder het coronabeleid: in gesprek met Kim van Oudenaarde: https://youtu.be/J3thir4GlUg Als u ons in deze turbulente tijden wilt helpen om dit te kunnen blijven doen en meer tijd en middelen te kunnen besteden aan onderzoek, interviews, reportages en andere zaken die er echt toe doen, overweegt u dan een bijdrage te leveren naar waardering én vermogen op https://eenoorlogreedsverloren.nl/ste... Naast YouTube zijn wij uiteraard op meer kanalen te vinden. Voor een overzicht van onze eerdere publicaties en waar deze te vinden zijn, kijk op https://eenoorlogreedsverloren.nl

Een Oorlog Reeds Verloren