“Geen 2de golf, wel PCR test datazwendel”, zegt moleculair analist Merel Boogaard

• zaterdag 29 augustus 2020
  • Categorie:
  • Er is geen tweede golf.

Zie hier

22-8-2020

Merel Boogaard is moleculair analist in een academisch ziekenhuis in Nederland. Zij heeft 15 jaar ervaring met PCR testen. Zij heeft PCR tests opgezet, uitgevoerd en mede gevalideerd, waaronder heel lastige. Zij zag direct de praktische en technische moeilijkheden van het testen van COVID-19 met een PCR test. In eerste instantie hield zij die twijfel voor zich, totdat er verhalen naar buiten begonnen te komen dat die test niet goed werkte.
    Toen heeft zij contact opgenomen met Viruswaarheid met de vraag hoe zij daar in stonden. Zij werd uitgenodigd om deel te nemen aan een team van labmensen en is zich erin gaan verdiepen. Zij constateerde dat er weinig klopt van de PCR test. Er komt daarover binnenkort nog een rapport naar buiten. Kort gezegd dient een PCR test als voorbewerking voor vervolgonderzoek waar de uiteindelijke uitslag op gedaan wordt, en dat gebeurt nu niet. De uitslag wordt via de teststraten van de GGD direct op de PCR test gedaan en dat is een schandalige gang van zaken. ‘Analisten van Nederland, regering van Nederland, het RIVM, de GGD, ik sta hier om mij verontwaardiging en oprechte boosheid uit te spreken over het gebruik van een frauduleuze PCR test voor de diagnostiek van COVID-19. Deze test is slecht opgezet en geeft geen betrouwbaar testresultaat. Deze test geeft positieve resultaten waar zij er niet zijn en negatieve resultaten waar het SARS-CoV-2 virus er wel is, maar niet gedetecteerd wordt.
    Analisten van Nederland, ik vraag jullie om op te staan en de eer van jullie vak te verdedigen. Wij hebben een bijzonder vak. Zonder onze data en meetresultaten kan de arts zijn of haar werk niet doen. De arts vaart op de gegevens die het lab en de analisten aanleveren. Ons werk moet onberispelijk zijn. Vrij van technische fouten en interpretatie fouten. Zo dicht bij de 100% nauwkeurigheid als we maar kunnen komen.
    De datazwendel met de COVID-19 PCR test is een ontoelaatbare smet op het laboratoriumblazoen. Net als de wetenschap moet de klinische diagnostiek betrouwbare feiten afleveren. Dat is onze taak. Maar wat gebeurt er? De data worden geproduceerd in afzonderlijke labs onder omstandigheden die te wensen overlaten. De data worden uitgelezen door het RIVM. De analist en de data zij gescheiden. De analist die de test uitvoert, krijgt geen feedback over hoe de test is gegaan. De persoon die de data uitleest, heeft geen weet van het voortraject. Er is geen enkele manier om het verloop van het traject te controleren.
    Als analist heb ik geen eed van Hippocrates af hoeven leggen zoals de artsen. Maar ik voel zo’n eed om alleen het goede te doen wel, diep van binnen in mijn hart. En bij iedere uitslag die ik afgeef, denk ik aan de patiënt die erachter zit. Die patiënt verdient het beste. Maar in het geval van de COVID-19 diagnostiek krijgt de patiënt niet het beste. Ons van is bedoeld om uitsluitsel te geven. De ziekte is wel aanwezig, of de ziekte is niet aanwezig. En als wij geen uitsluitsel kunnen geven, zullen wij daar volstrekt eerlijk over zijn. Dat is onze taak. Wij analisten geven niet altijd een leuk bericht, maar wel een betrouwbaar bericht. Ons vak is niet bedoeld om verwarring en angst te zaaien. Ons vak is niet bedoeld om beperkend beleid te implementeren op basis van onbetrouwbare gegevens. Het is misdadig om het analistenvak te misbruiken om ondeugdelijk politiek beleid te implementeren. Er is geen tweede coronagolf. Er is een datagolf op basis van vals-positieve testresultaten omdat de test niet klopt. Ik vraag alle analisten van Nederland om op te staan tegen het kapen van ons vak om dit wanbeleid mogelijk te maken.
    Ik roep het RIVM op om de data terug te geven aan de analisten en de data te laten uitlezen door de analisten die de data hebben geproduceerd. Want alleen dan is er zuivere feedback tussen labonderzoek, analyse en uitslag. Ik roep het RIVM op te stoppen met het nutteloze testen van gezonde mensen en een uitgebreide test aan te bieden met sequencing en serologisch onderzoek voor hen die dat echt nodig hebben. Maar dat zijn er op dit moment niet zo veel, want er is geen tweede golf. Alleen een datazwendel.’

Cafe Weltschmerz