Woede over warmtepompen! Mensen worden bedrogen met gigantisch hoge rekeningen

• donderdag 23 juli 2020
  • Niet iedereen is even blij met de warmtepomp, ondanks alle ‘reclame’ vanuit de overheid voor deze ‘schone’ energiebron blijkt de rekening van een warmtepomp toch iets hoger te zijn dan verwacht.

Bert Reijmerink 23-7-2020
    Honderden huishoudens in Den Haag kwam dit jaar erachter dat de warmtepomp een dure grap is, normaliter krijgen ze geld terug van de energiemaatschappij, maar dit jaar lag het net wat anders: ze moesten flink bij betalen, terwijl ze nu net die dure warmtepomp hebben geïnstalleerd.
    Afgelopen maart kregen veel inwoners van de Haagse wijk Transvaal Midden hun energierekening op de mat. Veel huishoudens krijgen normaal gesproken dan juist geld terug, echter tot hun verbazing moesten ze ineens flink wat centjes bij betalen. Dit tot schrik van de huishoudens.
    „Hoe kan dat? Ons werd een duurzame woning voorgeschoteld met lagere energiekosten dan wanneer je op het gas bent aangesloten. Bovendien was de winter zacht”
    De bewoners moesten overstappen op een warmtepompsysteem, en dit is allemaal ergens nog te begrijpen, behalve als je leest dat voor veel huishoudens de vaste lasten gigantisch zijn gestegen.
    Raadslid René Oudshoorn van Hart voor Den Haag gaat om opheldering vragen bij de gemeente. Want met dit soort acties ga je weinig goodwill kweken voor ‘duurzame’ alternatieven.
    „Eerst iedereen verplicht de energietransitie inrommelen om daarna je handen in onschuld te wassen. Het moet niet zo zijn dat je honderden euro’s meer betaalt terwijl je in een goed geïsoleerd huis zit, dat bedrag zou je juist moeten terugkrijgen. Duidelijk is dat over de ruggen van bewoners iemand hier behoorlijk beter van wordt, het klimaat als oplichtersmodel.”

DDS

Dekker zei

Het is niet erg slim van de mensen om de voorlichting van de Overheid voor waar aan te nemen. Dag in dag uit worden we door Rutte beetgenomen, alleen moet je het wel WILLEN zien.
    Vraag bij een aanbieder van (hybride)warmtepompen wat de capaciteit en het stroomverbruik is en je slaat stijl achterover va ongeloof over het stroomverbruik en de capaciteit die onvoldoende is(max tot 4 graden verwarmen, bij vorst winterjas aan in de kamer).
    Zoek wat verder op internet of vraag door bij de leverancier en je weet alles. Doordat de wat oudere woningen van voor 2000 onvoldoende isolatie van vloeren, muren en dak hebben wordt het veel duurder dan ons zo mooi wordt voorgesteld. Woningen uit de jaren 60 of ouder zijn helemaal niet meer te verwarmen middels warmtepompen dus wil de overheid die mensen verplichten hun huis af te breken en modern te laten herbouwen en hoe moet het dan met de (oude) rijtjeshuizen? De energie transitie zal alleen maar duurder worden omdat het verplicht gesteld wordt en iets wat verplicht is kost gewoon meer geld, zo simpel is het en al die zogenaamde subsidies zijn allemaal volksverlakkerij.
    De realisten hebben het al geruime tijd geleden voorspeld maar de Rutte trein dendert gewoon door totdat hij ontspoort.

Het hele klimaat probleem is geen probleem maar een verdienmodel waar o.a. de energietransitie een onderdeel van is om zoveel mogelijk kapitaal en inkomsten van de massa door te sluizen naar het selecte clubje achter deze agenda. Windmolenpark Wieringermeer is hier een mooi voorbeeld van, elite die allen beter worden van hun investeringen door de rekening grotendeels met publieke gelden te financieren.

Unknown zei

Je kan praten wat je wil de oren zitten dicht en weet je waarom geld stinkt niet dus de warmtepomp is Spekkie voor het Bekkie

Unknown zei

De warmtepomp is voor de overheid Spekkie voor het Bekkie