Schouten geeft geheim niet, FDF toert op naar RIVM

• zondag 19 juli 2020
  • Categorie: , ,
  • Omdat de onderbouwing van de voermaatregel niet voor het gestelde ultimatum is vrijgegeven, slepen de stichtingen  Stikstofclaim (SSC) en Agri Facts (STAF) het ministerie van Landbouw voor de rechter in een kort geding. Farmers Defence Force (FDF) heeft daarop haar actiedoel vastgesteld voor de landelijke actiedag komende woensdag: het RIVM in Bilthoven.

Jorine Cosse 17-7-2020
    Beide stichtingen hadden het landbouwministerie tot vandaag (17 juli 12 uur) de tijd gegeven om de informatie op te leveren, maar dat is niet gebeurd. Het ministerie kwam wel met een brief over de 'Wet openbaarheid van bestuur'-procedure (WOB), maar hierover had de organisaties al aangegeven dat zij hier geen genoegen mee nemen. Een WOB kan maanden duren, tijd die deze stikstofcrisis niet heeft.
    Landbouwminister Carola Schouten wil dus kennelijk niet uit zichzelf de calculatie van de voermaatregel prijsgeven. De stichtingen willen daarom via een kort geding gedaan krijgen dat Schouten wel deze informatie prijsgeeft. Naar verwachting bepaalt de rechtbank aanstaande maandag of dinsdag de datum van de zitting.
    Boerenbusiness logo

Waarom zou CU minister Schouten de calculatie van de voermaatregel niet willen prijsgeven?
    Als je iets te verbergen hebt dan reageer je zoals Schouten reageert. Zou dat ook zo in de bijbel staan?