Gemeente Amsterdam geeft subsidie aan demonstranten op de Dam

• dinsdag 2 juni 2020
  • Categorie:
  • Wel 5.000 mensen kwamen maandag op de Dam samen. Ze protesteerden tegen vermeend racisme in de Verenigde Staten. Met de zegen van burgemeester Femke Halsema. Sterker nog: haar gemeentebestuur geeft flinke subsidies aan organisatoren Mitchell Esajas en Jerry Afriyie.

2-6-2020

Jerry Afriyie

De organisator van het protest “tegen anti-zwart geweld in de VS en EU” is Zwarte Piethater Jerry Afriyie en zijn Stichting Nederland Wordt Beter. Deze stichting ontvangt voor het jaar 2020 een subsidie van 8.000 euro van de Amsterdamse overheid. Dat blijkt uit het subsidieregister van de gemeente. Ook in 20172018 en 2019 ontving de club subsidie.

Alleen argumenten tegen Zwarte Piet

De gemeentelijke subsidie is meestal voor de ‘Dag van Empathie’, die Nederland Wordt Beter organiseert. Het wordt besteed aan onder andere een lespakket om “in dialoog [te gaan] over controversiële onderwerpen” als Zwarte Piet. Daarbij krijgen kinderen alleen argumenten tegen Zwarte Piet aangereikt. Bijvoorbeeld: “Verandering is altijd goed.” En: “Ik heb me wel eens buitengesloten gevoeld.” In een ander lespakket dat Nederland Wordt Beter maakte, zijn hele delen geplagieerd – een strafbaar feit.

Mitchell Esajas

Medeorganisator van het protest op de Dam is Mitchell Esajas. Deze activist vindt de vernielingen en brandstichtingen in de Verenigde Staten een legitieme verzetsdaad, zo lezen we bij NOS. Plunderingen noemt hij een “begrijpelijke en natuurlijke tegenreactie”. Esajas zit in het bestuur van Meldpunt Discriminatie Amsterdam. Gemeentesubsidie in 2020: 525.550 euro. Esajas is daarnaast voorzitter van Stichting New Urban Collective. Gemeentesubsidie in 2020: 15.000 euro.

Manifestatie “te belangrijk”

De warme subsidiebanden van Amsterdam met Afriyie, Esajas en Nederland Wordt Beter verklaart de opstelling van burgemeester Femke Halsema. Die noemde de manifestatie “te belangrijk” om te ontbinden. Halsema demonstreerde zelfs mee, zo leek het, door als een gewone burger tussen de demonstranten te gaan staan. Zonder mondkapje. Zonder anderhalve meter afstand.

Doden herdenken mag dan weer niet

De demonstratie zorgde voor veel ophef op sociale media. Mensen die al maanden hun zieke moeder niet mogen bezoeken in het verpleeghuis, moesten toezien hoe linkse activisten met duizenden mochten samenkomen op de Dam. De vergelijking met de Dodenherdenking drong zich op. Zelfde locatie, maar zonder publiek. Samen je oorlogsdoden herdenken mag niet; demonstreren tegen vermeend racisme aan de overkant van de Atlantische Oceaan mag wel – en wordt door de burgemeester juist hartelijk aangeraden.

Links grijpt corona aan

Het is hypocriet maar wel logisch. Politiek-correct links grijpt corona aan om zijn agenda door te drukken, zo toont de campagne Cultuur onder Vuur aan in zijn verklaring over de coronacrisis. Regels zijn ondergeschikt aan dat doel. Ze hoeven niet te gelden als dat de goede linkse zaak bevordert.

Goedpraten van politiek geweld

Wat is die goede linkse zaak? Revolutie, geweld, plundering, anarchie. Dat is wat we in Amerika zien. Antifa en Jerry Afriyie’s bondgenoten van Black Lives Matter trekken door de straten. Winkels worden geplunderd. Caféhouders worden in elkaar geknuppeld. Kerken worden in brand gestoken. Hoofdstad Washington D.C. staat in brand. Demonstranten drommen zelfs samen rond het Witte Huis, het centrum van het Amerikaans imperium. Linkse politici en celebrities juichen het allemaal toe. Het gebruik van politiek geweld en het goedpraten door de gevestigde orde… Het geeft het gevoel in de Weimarrepubliek te leven. We weten allemaal hoe dat afliep.

Afriyie gebruikt zelf geweld

Jerry Afriyie gloeit van bewondering. Zelf heeft hij ook geweld gebruikt, tegen politieagenten bij een Sinterklaasintocht. Daar is hij door de rechter in hoger beroep voor veroordeeld. In 2019 bedreigde Afriyie’s club Kick Out Zwarte Piet – een satelliet van Nederland Wordt Beter – Haagse ondernemers die de Sinterklaasintocht sponsorden. Een maand later drongen Afriyie en zijn medeactivisten een gemeentehuis binnen om te propaganderen.
    Jerry Afriyie stookt onrust en predikt haat tegen de Nederlandse cultuur. De overheid moet hem geen euro van ons belastinggeld geven. Teken daarom de petitie aan burgemeester Halsema van Amsterdam: Stop direct de subsidie aan Jerry Afriyie!

Cultuur onder Vuur

We moeten ons eens af gaan vragen waarom de economie van Nederland door dat linkse gespuis(incl. VVD, CDA) naar de Filistijnen wordt geholpen.
    Vooral de Horeca wordt geconfronteerd met de meest belachelijke maatregelen met als gevolg dat er duizenden ontslagen zullen volgen.
    We weten ook dat de islam alcohol verbiedt. Tel 1 en 1 op en dan weten we waarom de horeca geëlimineerd moet worden en dat is slechts het begin van de overgave.

Gister op ned. 2 een programma gezien over Den Helder.
    Vraagt een zwarte vrouw aan 3 zwarte mannen: willen jullie ook water. Ja hoor, de mannen wilden wel water. Alle 3 een F L E S J E water.
    Altijd klagen en janken dat ze het zo slecht hebben maar zitten met hun gedachten nog in de jungle zeker. Er komt hier water UIT DE KRAAN. Het is iets klein voor velen maar dit zegt iets over deze mensen. En hun mentaliteit.

Ik denk dat ik een Racist ben. Heerlijk.
    Rot eens op met deze discussies. Ga wat doen. Kleed je gewoon, ga naar school, spreek normaal WEET JE.
    Dit is er mis met de meeste zwarte mensen. De uitkering staat centraal en zolang LINKS meedoet gaan ze lekker.

En als je bij je bejaarde moeder met de raam op kiertje dagelijks wat gesneden fruit brengt komt de politie een brief afleveren met twee man dat je dat niet meer mag doen namens het verzorgingshuis. Doe je het wel, dan word je thuis gearresteerd door de politie. Als er één groep zwaar gediscrimineerd wordt in dit land dan is het de gewone Nederlander die met zijn geliefde wil samenleven en zich inzet voor anderen. Het is tijd voor keiharde actie tegen dit beleid, kijk Sven Hulleman, een oorlog reeds verloren de uitzending stop de machine. Dat is het enige nog wat ons Nederlanders rest om een toekomst van onze kinderen en kleinkinderen veilig te stellen. Idem word lid van https://www.vrijheidsrechten.nl/ om samen sterk te staan in het recht.

Dekker zei

Lodewijk Ascher, u weet wel die hypocriete Pvd'er wiens grootvader er voor gezorgd heeft dat ervele duizenden Joden naar Duitsland zijn gedeporteerd, maakt De PVV'ers en Wilders uit voor racisten. Het is maar dat u het weet want wat de PvdA zegt moet bijna wel waar zijn.
    Rutte is ook al weer veranderd betreffende Zwarte Piet, dus die wordt eerdaags ook verboden. Normale mensen worden zo langzamerhand doodziek van de racisten die ons uitmaken voor racist wat ons dagelijks via krant en Tv wordt verteld. De kinderen op school wordt al met de paplepel ingegoten dat we racisten zijn, klimaatontkenners en ga zo maar door.

In de Zandstee in 't Zand (bejaardenehuis) is een man van bijna 90 2 weken QUARANTAINE OPGELEGD omdat hij een rondje ging fietsen.
    Dit land is gek! Aan de dochter van deze heer nog even een berichtje: HAD JE VADER MAAR UIT HET TEHUIS GEHAALD!
    En nu niet zeggen: dan komt hij er niet meer in.
    Er zijn verschillende mensen in dit land die hun vader of moeder hebben opgehaald. Onder andere Inge Rathje uit Eindhoven.
    Dus dochter van mijnheer van Duin: niet zeiken en haal hem op!
    De burgers moet het heft weer in eigen handen nemen. Niet je de regels van een dodenhuis volgen.

Nederland begint in vele fronten te lijken op het gewenste eindresultaat wat nazi Duitsland voor ogen had. Vrijheden worden grootschalig afgenomen door een virus dat al is verdwenen. Schijtziek word je van al die fascisten die meehelpen omdat tot stand te brengen in beleid, wet- en regelgeving, en vooral van degene die het uitvoeren door boetes uit te delen. Wat is de volgende stap, mensen op transport zetten naar kampen waar het bord "Arbeit macht Frei" bij de ingang hangt om mensen te heropvoeden?

Unknown zei

Ben toch blij dat er meer zijn die zo denken als ik. Begon me al schuldig te voelen en vreemdeling in eigen land. Je komt uit verweggistan, bent zwart, blauw of noem maar op, je vind hier veiligheid en weldaad en gaat vervolgens hier de zaak op de kop zetten. Dankzij de linkse kliek kan alles. Om van te walgen.

Eerverleden week meegemaakt: Spoedopname ziekenhuis Alkmaar ivm. galsteen aan val.
    Het duurde nogal even voordat ik geholpen werd dus moest wachten in een kamertje op de 1e hulp samen met mijn vrouw.
    Op de gang opeens hevige consternatie. Er bleek een Pakistaanse familie op de gang te lopen waarvan 1 van de kinderen Corona verdachte was. Waar bij Nederlandse mensen slechts 1 persoon per patiënt aanwezig mocht zijn(eigenlijk liever helemaal niet) liep die familie op de 1e hulp alsof het hun afdeling was. Het waren een vader, moeder en 3 kinderen en alles mocht, zelfs tot aan kabaal maken toe op de 1e hulp.
    Hieruit blijkt maar weer eens dat niet de gekleurde mensen gediscrimineerd worden maar de Nederlanders want kleurlingen mogen alles.

Unknown zei

Ik drink als echte Nederlander ook niet altijd uit de kraan.

Vandaag bekend geworden dat schathemelrijke miljardair George Soros, een Amerikaan van Hongaars Joodse afkomst, weer 220.000 miljoen Euro gestort heeft in de oorlogskas van activistengroep BLM.
    De bekeuringen van de BLM activisten in Nederland worden via een omweg ook betaald door George Soros.
    Volgend jaar mag u weer de kijkwijzer invullen en raad is, deze sturende kijkwijzer worden deels gefinancierd door...... juist, George Soros.
    Wie denkt dat er geen politieke agenda achter zit komt bedrogen uit.
    Als 1/3 van de Nederlanders de deal van Rutte met de EU om ons geld weg te geven aan de zuidelijke lidstaten, in orde vindt dan mogen we gerust twijfelen aan het denkvermogen van zoveel Nederlanders die zich dag in dag uit om de tuin laten lijden door de media, deels gefinancierd door>>>>>????? precies. Denk nou niet meteen aan complot denken maar ga zelf eens op onderzoek uit op internet.

Unknown zei

Wanneer je niet blank bent, moet je daar trots op zijn en niet in het verleden duiken, omdat jezelf een probleem aan te praten. Ga in je thuisland tegen alles protesteren, maar laat ieder land z'n eigen traditie houden, waar veel mensen achter staan.