Windmolenactivist Jan H. niet langer verdacht van bedreigen gedeputeerde Fleur Gräper

• donderdag 14 mei 2020
  • Categorie: , , , , ,
  • Het Openbaar Minister (OM) laat voor de tweede keer in korte tijd een ernstige aanklacht tegen windmolenactivist Jan H. vallen wegens gebrek aan bewijs.

Johan de Veer 14-5-2020
    H. werd ervan verdacht de Groningse gedeputeerde Fleur Gräper in een brief te hebben bedreigd. Gräper zou zijn opgedragen een stokje te steken voor het verstrekken van een vergunning van een afrit op de N33. Die afrit was nodig voor het bouwverkeer van windpark N33. H., die een half jaar vastzat, heeft iedere betrokkenheid ontkend.

Fel gekant tegen komst windparken

Het Openbaar Ministerie Noord-Nederland bevestigt dat de bedreiging van de gedeputeerde uit de definitieve tenlastelegging is gehaald. Vorige maand haalde het OM ook al bakzeil. Toen werd de aanklacht dat H. zich schuldig zou hebben gemaakt aan asbestdumping op bouwlocaties in Muntendam en Delfzijl ingetrokken. H. is fel gekant tegen de komst van grootschalige windparken in de Groningse en Drentse Veenkoloniën.

Opmerkelijk

Dat het OM de dagvaarding op twee belangrijke punten heeft gewijzigd, is opmerkelijk. Vorig jaar oktober, toen H. drie maanden in de gevangenis zat, oordeelde de rechtbank nog dat hij niet kon worden vrijgelaten. „De strafvorderlijke belangen wogen zwaarder dan de persoonlijke belangen”, aldus de rechter. Dat H. een half jaar in voorarrest zat, kwam door de verdenking van asbestdumping.
    Het Wetboek van Strafrecht noemt dat opzettelijke milieuverontreiniging met gevaar voor de volksgezondheid. Dat is een misdrijf waar twaalf jaar of meer gevangenisstraf op staat. Ook stelde de rechtbank eerder dat sprake was van een daad die de rechtsorde heeft geschokt. Het OM denkt nog wel te kunnen bewijzen dat H. heeft gedreigd asbest te verspreiden, maar geeft toe dat hiermee de tenlastelegging op dit punt is afgezwakt.

Het OM begint zo langzamerhand het afvoerputje van Nederland te worden.
    Ga maar na, iedere dag krijgt Dhr. Wilders tientallen mails waarin hij met moord wordt bedreigd en waar is het OM dan? Nergens, die hebben het te druk om argeloze en onschuldige mensen van de grootst mogelijke onzin te beschuldigen. Het is dat er gelukkig ook nog een paar fatsoenlijke rechters zijn anders was het nog erger in Nederland geworden.

Even de filmpjes bekijken van Jan Nieboer op Blue Tiger Media, https://www.youtube.com/watch?v=3RzN6-rYqcY dan zie je hoe de vork in de steel zit en welke rol de Rabobank daarin speelt. Het is gewoon terreur vanuit het OM om degene die de kar trekt in het protest monddood te maken en te demoniseren via de mean stream media.

Wie de geschiedenis een klein beetje kent ziet dat wat er nu aan de gang is ook voor de 2e wereldoorlog het leven van de mensen beheerste.
    De staat die terreur uitoefent tegen haar bevolking. Dat daar een griepepidemie voor nodig was is mooi meegenomen voor het bestuurlijke tuig, maar anders hadden ze wel wat anders gevonden om ons te kooien.

En het klootjesvolk buigt!
    Hoe kan de VVD zo hoog in de peilingen staan?
    Hoe dan? We worden belazerd waar we bij staan.