Tweede inwoner van Texel is overleden aan coronavirus

• zaterdag 16 mei 2020
  • DEN BURG
    Een tweede inwoner van Texel is overleden aan het coronavirus. Tevens is een Texelaar opgenomen in het ziekenhuis met corona-besmetting.
      16-5-2020
    Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Voor de rest meldt het RIVM geen nieuwe ziekenhuisopnames of overledenen in de regio.

In totaal zijn er in de Kop van Noord-Holland tot nu toe 183 personen besmet geraakt met het virus. De gemeente Schagen telt de meeste besmettingen, namelijk 73. Daarnaast zijn er 62 inwoners van de Noordkop in het ziekenhuis geraakt door het virus. Van de negentien overledenen komen er tien uit de gemeente Schagen. In Hollands Kroon heeft het virus zes levens geëist, op Texel is sprake van twee overledenen en in Den Helder van één.

Noordhollands Dagblad