RIVM: 84 doden, 39 nieuwe ziekenhuisopnames

• donderdag 7 mei 2020
  • De afgelopen 24 uur zijn er in Nederland 84 nieuwe meldingen gedaan van mensen die zijn overleden aan de gevolgen van het coronavirus. In totaal vallen in ons land nu 5288 coronadoden te betreuren. Het aantal ziekenhuisopnames steeg met 39. Daarmee zijn in totaal 11.192 coronapatiënten opgenomen (geweest), meldt het RIVM.

7-5-2020

Verder meldt het RIVM dat het aantal nieuw vastgestelde besmettingen in de afgelopen 24 uur is gestegen met 455. Met de nieuwe besmettingen komt het totaal aantal vastgestelde infecties in ons land op 41.774. Omdat niet iedereen wordt getest, ligt het werkelijke aantal een stuk hoger.

Het dodental over de afgelopen 24 uur ligt daarmee min of meer gelijk met dat van twee dagen eerder. Gisteren werden er nog 36 overlijdens gemeld, dat was opvallend laag, een dag daarvoor waren het er 86.

Het aantal ziekenhuismeldingen ligt iets hoger dan dat van gisteren toen het 27 was. Dat was een dag daarvoor nog 89. Van alle opgenomen coronapatiënten is een deel overleden aan de gevolgen van de infectie. Anderen zijn hersteld en mochten naar huis.

Het RIVM blijft benadrukken dat de dagelijkse meldingen bestaan uit registraties verspreid over meerdere dagen. Niet alle opnames en/of overlijdens worden direct gemeld. Vooral in het weekend laten de cijfers een afwijking zien, die doorgaans op maandag of dinsdag wordt gecorrigeerd.
    DE GELDERLANDER