Nul nieuwe coronabesmettingen of ziekenhuisopnames in de Kop van Noord-Holland

• maandag 18 mei 2020
  • Categorie:
  • Er zijn het afgelopen etmaal geen nieuwe coronabesmettingen of ziekenhuisopnames bijgekomen in de Kop van Noord-Holland. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

Suzanne Rijnja 18-5-2020
    In totaal zijn er in de Noordkop-gemeenten 183 personen besmet geraakt met het virus (73 in Schagen, 62 in Hollands Kroon, 37 in Den Helder en elf op Texel).
    Daarnaast zijn 62 inwoners opgenomen (geweest) in het ziekenhuis vanwege het virus. Hollands Kroon is de gemeente met het hoogste aantal ziekenhuispatiënten, namelijk 26. Negentien patiënten komen uit de gemeente Schagen, twaalf uit Den Helder en vijf van Texel.
    Er zijn in totaal twintig inwoners overleden aan corona, drie van hen overleden afgelopen week.

Hoger

In werkelijkheid zijn er meer inwoners besmet dan wordt gemeld. De cijfers die het RIVM elke dag bekend maakt, gaan alleen over het aantal positieve testen en lang niet iedereen wordt getest. De in- en uitstroom van ziekenhuispatiënten is niet bekend.
    Noordhollands Dagblad