Goed nieuws: opnieuw geen nieuwe besmettingen en opnames door corona in de Noordkop

• maandag 11 mei 2020
  • Volgens de meest recente cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu zijn er het afgelopen etmaal geen nieuwe officiële coronabesmettingen, ziekenhuisopnames of overledenen bijgekomen in de Kop van Noord-Holland.

De cijfers zijn in de Noordkop zijn de laatste tijd redelijk stabiel.
    In totaal zijn er in de regio 181 inwoners besmet met het virus. Er zijn 61 Noordkoppers in het ziekenhuis geraakt en zeventien personen zijn overleden.
    De gemeente Schagen telt het hoogst aantal besmette inwoners, namelijk 72. In de gemeenten Hollands Kroon (62 besmettingen), Den Helder (37) en Texel (10) ligt dat aantal lager.
    De gemeente Hollands Kroon heeft de meeste inwoners die in het ziekenhuis zijn beland: 26. Negentien patiënten kwamen uit de gemeente Schagen, twaalf uit Den Helder en vier van Texel.
    In Schagen heeft het virus de levens van negen inwoners geëist. In Hollands Kroon gaat dat om zes inwoners, in Den Helder en op Texel om één.

Hoger

In werkelijkheid zijn er meer inwoners besmet dan wordt gemeld. De cijfers die het RIVM elke dag bekend maakt, gaan alleen over het aantal positieve testen. Lang niet iedereen wordt getest, alleen zeventigplussers en mensen met aandoeningen of ernstige coronaklachten.
    De in- en uitstroom van ziekenhuispatiënten is niet bekend.
    Noordhollands Dagblad