Nu 104 coronapatiënten uit regio Alkmaar in ziekenhuis; teller in Noord-Holland Noord is opgelopen naar 221

• maandag 6 april 2020
  • ALKMAAR
    Het aantal coronapatiënten uit de regio Alkmaar dat in het ziekenhuis ligt, is opgelopen tot boven de honderd. De afgelopen 24 uur is het aantal met zes toegenomen: van 98 naar 104.

6-4-2020
    De nieuwe patiënten komen uit de gemeenten Bergen (vier), Alkmaar (een) en Langedijk (ook een). Zo blijkt uit actuele cijfers van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu).

Virus

Uit Alkmaar liggen nu 35 inwoners met het virus in een ziekenhuis, uit Heerhugowaard 22. Bergen komt op vijftien, Langedijk op dertien. Castricum blijft op twaalf, Heiloo op zeven.
    In heel Noord-Holland Noord is het aantal ziekenhuisopnames toegenomen met dertien naar 221. De nieuwkomers van buiten de regio Alkmaar komen uit Hoorn (drie), Stede Broec (twee), Holland Kroon (een) en Schagen (ook een).

Koploper

In West-Friesland is Hoorn met 21 besmette gevallen koploper, gevolgd door Stede Broec (vijftien), Enkhuizen (veertien) en Medemblik (tien). In Koggeland is sprake van zes ziekenhuisopnames, in Opmeer van een opname en in Drechterland ook.
    Hollands Kroon is lijstaanvoerder in de Kop van Noord-Holland met 24 besmette ziekenhuispatiënten, Schagen staat op veertien. De teller in Den Helder staat op acht, op Texel op drie.
    Noordhollands Dagblad

Zou het relatief grote aantal Corona doden er mee te maken kunnen hebben dat Rutte in de jaren dat hij zijn leugens over ons heeft kunnen uitstorten maar wat nog steeds niet door de Nederlanders als zodanig gezien wordt, het aantal IC bedden teruggebracht is naar 1 op de 5 wat betreft Duitsland? Daar hebben ze veel minder doden als in ons geweldige landje.