Eerste inwoner van Den Helder overleden aan coronavirus, drie nieuwe besmettingsgevallen

• woensdag 29 april 2020
  • Categorie: , ,
  • Voor het eerst is een inwoner van Den Helder overleden aan het coronavirus, zo blijkt uit cijfers van het RIVM. De andere gemeenten in noordelijk Noord-Holland kenden geen extra sterfgevallen ten opzichte van dinsdag.

Het aantal sterfgevallen ligt nu in de Noordkop op vijftien. In totaal zijn in heel noordelijk Noord-Holland nu 107 mensen overleden die het coronavirus onder de leden hadden. Daarvan zijn er 51 afkomstig uit de regio Alkmaar en 41 uit West-Friesland.
    Het aantal ziekenhuisopnames steeg per saldo met één en dat is het gevolg van een toename van het aantal patiënten afkomstig uit de gemeente Medemblik: van 17 naar 18. Dat brengt het totaal in West-Friesland op 96. Met de 133 opnames uit de regio Alkmaar en 57 uit de Noordkop erbij komt noordelijk Noord-Holland nu op 286.
    Verder werden drie nieuwe gevallen van besmetting met het virus bekend, hetzelfde aantal erbij als 24 uur eerder. Het betrof inwoners van de gemeenten Castricum, Heiloo en Schagen. Dat brengt het totaal in de regio Alkmaar op 556 en in de Noordkop op 167. West-Friesland blijft op 302 staan. Het totaal aantal mensen uit deze regio van wie bekend is dat ze besmet zijn is nu 1025.
    De cijfers worden elke middag bekendgemaakt door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.
    Noordhollands Dagblad