Eén nieuw sterfgeval door corona in Alkmaar

• maandag 27 april 2020
  • Categorie: , , ,
  • In noordelijk Noord-Holland is sinds gisteren één sterfgeval gemeld als gevolg van corona. Het betreft een inwoner van Alkmaar. Het totaal aantal overledenen in de regio Alkmaar komt daarmee op 51.

Dat blijkt uit de laatste cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Het aantal overledenen in de zeventien gemeenten van noordelijk Noord-Holland is nu 106.
    Er werden twee nieuwe besmettingen geadministreerd: één in Heerhugowaard (nu 133 gevallen) en één in de gemeente Koggenland (nu 32 gevallen). In de regio Alkmaar is het aantal besmettingen nu 553, in West-Friesland precies 300 en in heel noordelijk Noord-Holland 1018.
    Ook in het aantal ziekenhuisopnames kwam nauwelijks verandering. Per saldo mocht één inwoner van Hoorn die opgenomen was met coronaverschijnselen het ziekenhuis verlaten. Daardoor komt het totaal aantal opgenomen inwoners uit Hoorn op 30 en in heel West-Friesland op 74. In totaal liggen 264 inwoners van noordelijk Noord-Holland nog in het ziekenhuis vanwege corona.
    Noordhollands Dagblad