Corona-waanzin: quarantaineweigeraars kunnen in Sachsen naar het gekkenhuis gestuurd worden

• zaterdag 11 april 2020
  • Categorie:
  • De minister van Sociale Zaken van de Duitse deelstaat Sachsen, Petra Köpping (SPD), deelt mee: quarantaineweigeraars kunnen in Sachsen in het vervolg opgesloten worden.
    11-4-2020

De deelstaatregering heeft hiervoor in vier psychiatrische ziekenhuizen in totaal 22 kamers vrijgemaakt. De voormalige functionaris van de SED krijgt bijval – wie verbaast het – van de Groenen.

Wie zich niet aan de corona-verordening van de minister van Sociale Zaken van Sachsen, Petra Köpping (SPD), houdt, kan sinds donderdag enorme trammelant krijgen. Petra Köpping, voor haar carrière in de SPD lid van de SED, deelde burgers van de vrijstaat daar kort en bondig over mee:
    “Het is voor de gezondheid en het leven van ons allen belangrijk dat de mensen zich aan de quarantaineverordeningen van de gezondheidsdiensten houden. Mocht het er in individuele gevallen toe komen dat mensen zich verzetten tegen de verordeningen, dan is het echter noodzakelijk om de door de gezondheidsdiensten voorgeschreven maatregelen onder dwang door te drukken. Daartoe is het mogelijk om deze mensen met een rechterlijk besluit in een gesloten afdeling van een ziekenhuis onder te brengen.”
    De 61-jarige SPD-functionaris beroept zich hierbij op de wet bescherming besmettelijke ziekten van de staat, die zulke drastische maatregelen – namelijk de “afzondering” van mensen die of ziek of besmetting-verdacht zijn – toestaat. Die kunnen, zo staat in paragraaf 30, in een “gesloten ziekenhuis afgezonderd worden wanneer zij een verordening van de gezondheidsdienst niet opvolgen.”
    Jürgen Kasek, politicus van de Groenen, advocaat in Leipzig en vanwege zijn obsessieve “strijd tegen rechts” zelfs door zijn eigen Groene kameraden berispt, beschouwt volgens de MDR de aanpak van de door minister-president Kretschmer (CDU) geleide deelstaatregering – niet verwonderlijk bij een politicus uit de gelederen van de betuttel- en controlepartij – als absoluut rechtmatig.
    Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron(www.ejbron.wordpress.com)

h/t “Lucky”