Burgemeester Rian van Dam onder de indruk van rust in Hollands Kroon tijdens paasweekend, al moesten er ook wat boetes uitgedeeld worden

• dinsdag 14 april 2020
  • Burgemeester Rian van Dam laat weten onder de indruk te zijn van hoe de inwoners zich aan de maatregelen hebben gehouden afgelopen paasdagen. Het bleef vrij rustig in de gemeente, al werden er ook een aantal boetes uitgedeeld.

„De paasdagen waren best spannend. Zou het wel of niet te druk worden met het vooruitzicht van vrije en ook wat warme dagen? Zou iedereen zich aan de maatregelen houden?”, vertelt de burgemeester. ,,Het is de afgelopen dagen gewoon goed gegaan bij ons in Hollands Kroon. Op plekken als het Lutjestrand, Robbenoodbos en op onze wegen is het niet te druk geweest. De maatregelen worden goed nageleefd. We zagen dat gezinnen, onze jongere inwoners, ondernemers, zorgpersoneel en alle anderen hun uiterste best doen om deze crisis het hoofd te bieden. Ondanks dat we allemaal begrijpen dat het niet gemakkelijk is. Ik ben daarvan onder de indruk. Ik ben trots dat we dit met elkaar doen zoals het nu gaat. Dank daarvoor!”

Ook boetes

Dat betekent overigens niet dat het weekend helemaal vlekkeloos verliep, gaat Van Dam verder. „Net als eerder kwamen ook jongeren samen. Ze hielden niet de anderhalve meter afstand. Er zijn een paar boetes uitgedeeld en aandachtspunt blijven ook sommige groepjes arbeidsmigranten. De afgelopen periode hebben we ingezet op voorlichting in de eigen taal via de werkgevers. We hebben hen ook aangesproken. Toch zien we dat nog niet iedereen zich voldoende aan de afspraken houdt. We gaan daar strenger op handhaven en beboeten.”
    Noordhollands Dagblad