Samen helpt ziekenhuizen en richt Molenweid in als regionale corona-unit met acht bedden, mogelijkheid voor zestien opnames

• donderdag 26 maart 2020
  • Categorie: , ,
  • HOLLANDS KROON - WIERINGERWAARD
    Vanuit de regionale zorgorganisaties is de oproep gedaan voor een noodlocatie voor corona patiënten in de Kop van Noord Holland. Woonzorggroep Samen uit Schagen heeft hierop besloten dat Molenweid in Wieringerwaard ingericht wordt als tijdelijke noodlocatie voor corona patiënten. Voluit heet de locatie straks: VVT Covid-unit Noord-Holland-Noord, locatie Molenweid.

Richard Zut 26-3-2020

Vanaf maandag 30 maart aanstaande zal Molenweid gereed zijn om coronapatiënten te ontvangen. In Molenweid is op de begane grond een aparte vleugel ingericht bestaande uit acht appartementen. Hier is in eerste instantie plek voor acht coronapatiënten met een mogelijke uitbreiding naar zestien patiënten.

Positief getest

Op deze afdeling komen mensen te liggen die positief zijn getest op het coronavirus. Dit kunnen patiënten zijn die vanuit het ziekenhuis doorgestuurd worden, omdat zij aan de beterende hand zijn, maar nog niet naar huis kunnen. Het kunnen ook patiënten zijn die niet langer thuis verzorgd kunnen worden.
    ,,We zien dat het aantal mensen dat besmet is met het coronavirus in de regio toeneemt en dat de druk op de ziekenhuizen stijgt’’, vertelt Hans Groenendijk, voorzitter Raad van Bestuur Woonzorggroep Samen. ,,Om de ziekenhuizen te ontlasten en omdat we de ruimte en mogelijkheden hebben om coronapatiënten op te vangen, stellen we een deel van Molenweid hiervoor beschikbaar.”

Noordhollands dagblad