RIVM ook fout met stikstofcijfer

• donderdag 5 maart 2020
  • Categorie: , ,
  • Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft een correctie aangebracht op de berekening van het aandeel van de landbouw in de stikstofdepositie op kwetsbare natuurgebieden.

4-2-2020

Het RIVM erkent dat een fout is gemaakt bij de berekening. Volgens de jongste berekening van het RIVM is het aandeel van de landbouw 41%. Dat is iets lager dan het percentage (45%) waar het RIVM tot nu toe vanuit ging. Het instituut heeft de correctie gemeld in een uitgebreide reactie op de cijfers van Mesdag Zuivelfonds. Het Mesdagfonds meldde eerder deze week ook dat zijn berekening niet klopte. RIVM en Mesdagfonds hebben dinsdag 3 maart met elkaar gesproken over de berekeningen.

Is er nog een overheidsorgaan wat de boel niet belazerd?

Zo langzamerhand wordt steeds meer duidelijk dat de democratie het meest wordt ondermijnd door geprivatiseerde overheidsorganen die uitsluitend de belangen vertegenwoordigen van multinationals en banken. Het midden- en kleinbedrijf en de mensen wordt stapje voor stapje via een steeds strakker aangetrokken koortje om de nek verstikt. Fascisme, een beter woord is er niet voor.