RIVM beetje somber over effect aanpak

• maandag 30 maart 2020
  • Amsterdam - De maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus hebben zeker effect, maar minder dan de deskundigen van het RIVM een week geleden verwachtten. De meest positieve scenario’s van vorige week komen niet uit”, zegt Jacco Wallinga, hoofdmodelleur van het RIVM tegen de NOS.
    30-3-2020

Bovendien is het rijksinstituut een stuk somberder over het aantal coronapatiënten dat op de intensive care zal moeten worden opgenomen.

Burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch adviseert het kabinet de strenge maatregelen in de strijd tegen het coronavirus met zeker nog een maand te verlengen. „Ik zou dit pakket voor een langere periode in stand houden, omdat we niet met een big bang alle maatregelen kunnen afschaffen”, zei Mikkers.
    en?

Noordhollands Dagblad

Zolang passagiers via KLM nog vanuit het zwaar door het Corono virus getroffen New York probleemloos op Schiphol kunnen landen zonder ook maar de geringste medische controle is deze regering samen met het RIVM niet serieus meer te nemen. Het lijkt wel of de regering aanstuurt op nog meer (gecontroleerde)ellende gezien het gebrek aan beademing apparatuur, mondkapjes, testen, enz.

De zogenaamde deskundigen zijn een stel domoren die op de een of andere manier toch met goed gevolg hun studie hebben beëindigd. Dat geeft meteen aan hoe het in Nederland onder leiding van de PvdA gesteld is met ons onderwijs. Om aan voldoende inkomen te komen frauderen de onderwijsinstellingen met onterecht afgegeven diploma's zodat ze verzekerd zijn van voldoende financiële middelen.