Kabinet stelt nieuwe klimaatplannen uit

• zaterdag 28 maart 2020
  • Categorie: , , ,
  • Het kabinet komt vanwege de coronacrisis voorlopig niet met nieuwe maatregelen om de CO2-uitstoot te verminderen. Dit ondanks de eis van de Tweede Kamer om voor 1 april met nieuwe plannen te komen.

27-3-2020
    "Veel mensen, ook wij, hebben nu andere dingen te doen", zei minister Wiebes van Economische Zaken en Klimaat na afloop van de ministerraad. "Het vonnis van Urgenda is niet van tafel, maar er zijn nu andere prioriteiten."
    Het kabinet heeft sinds 2015 geen plan van aanpak voor dit vonnis.
    Greenpeace
    In het Urgenda-vonnis staat dat Nederland voor het einde van dit jaar tot een afname van 25 procent CO2-uitstoot moet komen ten opzichte van 1990. Het Planbureau voor de Leefomgeving berekende dat de uitstoot in Nederland tot nu toe 20 tot 21 procent lager is.
    Om wel aan het vonnis te voldoen, zou Nederland nog dit jaar tot een extra vermindering van 11 tot 12 megaton CO2-uitstoot moeten komen. Een van de mogelijkheden was om extra kolencentrales te sluiten. Eind vorig jaar ging al de Hemwegcentrale in Amsterdam dicht.
    Greenpace zegt dat het begrijpt dat het kabinet het druk heeft, maar dat er wel snel keuzes moeten worden gemaakt. "Het kabinet heeft sinds 2015 geen plan van aanpak voor dit vonnis. Ze kunnen het niet nog veel langer voor zich uitschuiven, dat hebben ze immers al te vaak gedaan."
    NOS

De Communisten van Groen Links zullen wel op hun achterste benen staan want dit is de bedoeling niet.

Johann zei

Eens gaan de ogen van de Nederlanders open en zien de ware bedoeling van Klaver n.l. totale controle en overheersing van het volk.De CPN van Marcus Bakker was nog heilig in deze.

Dekker zei

Johan, de ogen van de Nederlanders gaan alleen open als je flink in hun portemonnee worden geraakt, eerder niet. Nog steeds worden de globalisten van D'66 en de communisten van Groen Links door een groot aantal onnozelen geloofd, ze hebben niet door dat de duimschroeven jaar in jaar uit verder worden aangedraaid door uitvoerder Rutte.

Het niet bestaande klimaat probleem is opgelost. Het stikstof probleem is opgelost. Je hoeft alleen maar naar boven te kijken naar de luchten en je ziet het. De echte veroorzakers vliegen niet. Maar ja, dat telt niet mee. Gooi Schiphol maar helemaal dicht, voor iedereen beter. Behalve voor de eco-no-mie.

Johann zei

Schiphol dichtgooien is wel heel erg kort door de bocht.Dertigduizend werknemers naar huis sturen zonder brood op de plank zou een ramp zijn voor de omgeving Amsterdam. Een kerncentrale bouwen voor onze energievoorziening is vele malen effectiever voor onze luchtkwaliteit, helaas is kernenergie een smerig woord in de ogen van Klaver en Co.
    Die groepering ziet u liever gras eten.

Johan, we zijn op een keerpunt terecht gekomen. Globalisme levert teveel risico op. Terug naar sterke lokale en regionale samenlevingen plus een drastische vermindering van het aantal inwoners van Nederland. 250.000 per jaar eruit de komende dertig jaar door natuurlijk verloop en pro actieve emigratie met vergoeding. En de energie voorziening overlaten aan kerncentrales en in een later stadium thorium reactors.

Johann zei

Beste anoniem. Wat u voorsteld os een utopi zal nooit plaatsvinden vanwege de slappe knieƫn van onze huidige bevolking.Een sterk volk heeft sterke leiders.Wij hebben helaas een groot aantal softies die enkel partijpolitiek belijden om op het blauwe fluweel te blijven zitten. Gelukkig zit mijn langste tijd er op, hoef ik die paljassen niet zo erg lang meer mee te maken. Amen.