Corona en de besmettelijkheid van een topuniversiteit

• vrijdag 27 maart 2020
  • Categorie:
  • De Corona-crisis toont de risico’s van besmettelijkheid.

DOOR  · 27 MAART 2020

Wageningen en haar universiteit staan in de weken lang wereld bekend als een topuniversiteit op agricultureel gebied, maar ook als een broeinest van GroenLinks, dierenactivisten, gutmenschen en een enkele terrorist.
    Dat levert, net als bij sociologische faculteiten aan andere universiteiten, activistische wetenschappers op die het meer of minder bij de feiten houden met uitkomst gericht onderzoek. Veel klimaatalarmisten en stikstoffanaten komen van deze universiteit, die tevens een soort van hofleverancier van het RIVM is.
    Het verbaast dus niet dat ‘terug naar de natuur’, ‘biologisch voer’ en ‘kaalslag van de land-, tuinbouw en veehouderij’ juist hier haar activistische basis heeft.
    Zo wil men het parklandschap dat Nederland heet, op een “natuurlijke” wijze beheren. Dat leidt er dan toe dat men ingrijpt in het natuurlijke proces dat stuifzand via heide en vergrassing weer bos wordt. Ook krijg je dan een concentratiekamp voor kuddebeesten in de Oostvaardersplassen die daar crepeerden omdat ze verhongerden.
    Verbaasd was ik dus niet dat juist van dit adviesbureau van de regering met het idee van kudde-immuniteit komt, dat is namelijk een heel natuurlijk proces. Dat dit proces miljoenen doden zou kunnen kosten, er stierven in de middeleeuwen aan de Zwarte Dood (de pest) afhankelijk van het gebied 30% tot 60% van de toenmalige inwoners van Europa. Dat vertelde men er niet bij.
    Maar het is wel weer een heel natuurlijk proces. Dat zeker.
    Het lijkt erop dat Rutte cs zich op alle manieren hebben uitgeleverd aan Groen en Links, zodanig dat zij nu kritiekloos luisteren naar de deelnemers aan de lange mars door de instituties, die zich hebben genesteld in alle adviesorganen. Niet alleen in de universiteiten en het RIVM, maar ook het KNMI en de klimaattafels.
    Het is de hoogste tijd dat het beleid radicaal wordt omgegooid en de voorstellen van PVV en FvD worden overgenomen en men in de rest van Nederland, net als in Groningen, gaat testen, testen en testen, ook personen testen die enige dagen geleden in aanraking zijn geweest met iemand die besmet blijkt.
    Want al spreekt men over een ‘intelligente lockdown’ nu, de aanpak is nog steeds diezelfde waar het RIVM een paar weken terug voor pleitte.
    Stop met het geloof in de sprookjes van het RIVM, over het niet besmettelijk zijn van mensen zonder symptomen, dat het virus niet hier zou komen, of nauwelijks besmettelijk zou zijn. Zoals men ons begin dit jaar weken lang voortdurend voorspiegelde. Dit heeft ons weken op achterstand gezet en lijkt nu uit te monden in een senicide. Corona is geen extra sterk griepje.
    Corona
    De gebeurtenissen met Corona nu versnellen ook de omvolking, al is dat een complottheorie waar ik normaal gesproken niet veel in zie. Maar er niet aan denken is bijna onmogelijk zoals het nu gaat.

Meer over het Corona-virus (Covid-19), de wijze van aanpak en de economische gevolgen vindt u hier op Veren of Lood.