Waarom we moeten luisteren naar antiwindmolenactivisten

• zaterdag 25 januari 2020
  • Categorie: , , ,
  • Wie volhoudt dat we de stem van omwonenden van windmolens, of van de ‘gasklevers’, moeten negeren of bestraffen, begeeft zich op gevaarlijk terrein. Het betekent doorgaans maatregelen waarvoor simpelweg onvoldoende publieke steun is – en dat is een recept voor tirannie.

24-1-2020

Waarom we moeten luisteren naar

antiwindmolenactivisten

Bij de energietransitie kunnen we niet overal tegen zijn. Maar, schrijft Marco Visscher, kunnen we dan ten minste vóór het recht van de lokale bevolking zijn om te bepalen hoe er in hun gebied invulling aan wordt gegeven?

Blijven inspelen hoe we klimaatverandering moeten tegen gaan. Klimaatverandering is van alle tijden, daar kan de mens helemaal niets aan veranderen of vlogen er vliegtuigen, reden er auto's, voeren er al schepen in de tijd dat o.a Groenland nog groen was?

Fijn, we hebben met anoniem 1 een klimaatwetenschapper in ons midden.

Anoniem 1 zei

Anoniem 2, mensen met ook maar het geringste beetje verstand kunnen op internet opzoeken hoe het werkelijk met het klimaat zit. Dat u er te dom voor bent en bent blijven steken in uw simpele denkbeelden is triest.
    Bent u nooit op het idee gekomen om zelf eens uit te zoeken hoe het ongeveer in elkaar zou kunnen zitten? Het is wel heel erg naïef om te blijven denken dat het klimaat door de miljoenen jaren heen gelijk is gebleven zoals u min of meer veronderstelt met uw ongepaste opmerking. U zou bijvoorbeeld kunnen lezen dat Nederland vroeger sub tropisch was, Groenland groen, er dierlijk landleven op de Doggersbank was( https://nl.wikipedia.org/wiki/Doggersbank), enz.
    Het is erg gemakkelijk om anderen te kijk proberen te zetten maar probeer dan in ieder geval iets van de materie te weten te komen, zelfs dat is u teveel moeite anders ventileert u dergelijke nonsens niet.

Beste anoniem 1, u weet wel héél veel informatie te putten uit slechts één zin.

anoniem 1 zei

Anoniem 2, misschien dat u in het vervolg een niet zo laatdunkende tekst kunt schrijven en zich in het vervolg concentreert op het onderwerp ipv. andere reageerders belachelijk proberen te maken?