Waarom de klimaathoax het immigratiedebacle toe dekt

• woensdag 15 januari 2020
  • Categorie: , ,

• 7

De heel recent opgelaaide discussie over het (af)stoppen van immigratie is ook een bewijs voor de klimaathoax als afleidingsmanoeuvre – als men anderhalf jaar over een onderwerp gesproken heeft is het politiek niet langer van betekenis op het moment dat er gestemd gaat worden.  Dat het debat nu reeds wordt opgestart richting NL2021 zonder dat er maatregelen genomen worden, is alleen daarom al hoogst verdacht. Zeker nu vrijwel als eerste boven kwam dat het kabinet ondanks mooie eerdere woorden zelfs werkelijk geen ruk heeft geprobeerd er iets aan te doen.
    De verwijten van gebrek aan daadkracht – op zich naar mijn mening volledig terecht – vliegen dan ook her en der. De VVD heeft een jonge muts als Kop van Jut voor de tram gegooid die het allemaal mag uitleggen.
    klimaathoax
    Ocharme. Totaal ongeloofwaardig, en niet voor niets rollen de echo’s van het hoongelach door het land. Bente Becker is jong genoeg om dit nog serieus te durven debiteren. Zielig, maar expendable.
    Maar goed: bewijzen?
    An sich zijn er bewijzen genoeg dat de klimaathoax een pure afleidingsmanoeuvre is die het electoraat een andere richting uit moet sturen dan de groeiende aandacht voor de rampzaligheid van EU die ook nog eens is verbonden met voortgaande immigratie. De natuurwetenschappelijke zouden al genoeg moeten zijn: bewijzen voor het bestaan van een klimaatprobleem zijn dun, en de betrokkenheid van de mens niet veel meer dan hysterie. Maar ze zaaien in het land een grote verdeeldheid die de aandacht op eist. Daarom lijkt het te doen.
    Gebrekkige daadkracht
    Maar er is een beter bewijs dat de boel stinkt, en het interessante is dat dat verbonden is met de gebrekkige daadkracht van het landsbestuur ten aanzien van de voortgaande immigratie. Hun daadkracht is volkomen onnatuurlijk!
    Er zitten ook bizarre kanten aan die wijzen op een weloverwogen destabilisering van de welvaart om politiek te kunnen overleven: Nederland, met de beste infrastructuur voor gasgebruik in Europa moet van de ene dag op de andere van het gas af, terwijl in de rest van Europa landen zich in chaos storten om een werkend gasnet te kunnen installeren. Het is bizar, en het is tegennatuurlijk. Zeker in een politiek gammele constructie met vier partijen, een meerderheid van slechts één zetel in de Tweede Kamer, en een stevige minderheid in de Eerste Kamer.
    Want welbeschouwd getuigt het kabinetsbeleid van een enorme daadkracht. Maar op een terrein waarover weinig unanimiteit bestaat? Dat niemand het als daadkracht herkent mag niet onderschat worden: instinctief weten de mensen in het land dat dit niet is waar het nu om gaat.
    Uiterst verdacht
    Regerende politici die vrijwillig de boot laten schommelen zijn per definitie uiterst verdacht. Het gaat in tegen hun normale attitude, en die is nietsdoen tot een probleem zichzelf oplost, of er een commissie voor in te stellen die het zal uitzoeken. Zo niet met de klimaathoax. Direct na de verkiezingen van 2017 werd een totaal ongeloofwaardig verhaal als basis genomen om onverwachts het hele land in totale chaos te storten.
    Waarop vervolgens vrijwel alle politieke aandacht zich richtte. Met een politiek programma dat vooral gebaseerd lijkt op dat van de grootste extreemlinkse oppositiepartij (GL), die dan ook prompt aan kondigde nauwelijks nog oppositie tegen het kabinet te zullen voeren, maar er niet in ging zitten.
    Eens te meer is een landbestuur dat van de ene dag op de andere een verbijsterende daadkracht aan de dag legt uitermate verdacht. De enige reden die in beeld is, is dat men zich in een wespennest heeft gestoken waaruit geen formele weg mogelijk is, en dat men nu vooral bezig is de hete aardappel naar de volgende generatie politici door te schuiven. Na ons de zondvloed der migranten. Dat die zondvloed eerder aan het opdrogen is dan dat zij vloeit helpt niet, verdrinken zal zij ons.
    De klimaathoax is het scherm dat de aandacht van de immigratie moet afleiden.

Meer kritische berichtgeving over de klimaathoax op Veren of Lood vindt u hier in ons razendsnel uitdijende dossier.
    Veren of Lood