Kabinet gaat vissers uitkopen

• donderdag 30 januari 2020
  • IJMUIDEN
    Het kabinet stelt 200 miljoen euro beschikbaar voor de uitvoering van het Noordzeeakkoord.
    30-1-2020

Het geld is onder meer bedoeld om vissers die willen stoppen uit te kopen en de overblijvers te helpen met het verduurzamen van de kottervloot. Verder komt er onderzoek naar nieuwe vistechnieken en de ontwikkeling van de natuur in de Noordzee.
    Dat heeft minister Van Nieuwenhuizen laten weten aan de betrokken organisaties, meldt de NOS woensdag.
    Het Noordzeeakkoord is het resultaat van overleg tussen de visserij, natuur- en milieuorganisaties, energiebedrijven en de Rijksoverheid. Het overleg was nodig omdat een groot deel van de Noordzee de komende jaren wordt volgebouwd met windmolenparken.
    Ook worden er meer natuurgebieden aangewezen in de Noordzee. Door deze ontwikkelingen is er minder ruimte voor de visserij.
    Noordhollands Dagblad

Ontluisterend ho dit kabinet de een na de andere bedrijfstak om zeep helpt.
    De bouw, de landbouw en veeteelt, de vissers. Misschien dat zo langzamerhand de tijd is aangebroken om dit smerigste kabinet ooit uit te kopen en naar een inrichting(bewaakt) te sturen

En wie gaat de bedrijven uitkopen die afhankelijk zijn van de vissers?
    Daar hoor je Rutte niet over en dat behalve de vissers de werven incl. personeel, vrachtwagenchauffeurs en noem maar op omvallen daar hoor je deze transgender dan weer niet over.