Sociale huurwoningen op plaats voormalig postkantoor Anna Paulowna nu Polderse woningstichting het pand alsnog heeft gekocht

• dinsdag 24 december 2019
  • HOLLANDS KROON - ANNA PAULOWNA
    Woningstichting Anna Paulowna heeft het voormalige postkantoor aan de Cornelis Keijzerlaan gekocht.

24-12-2019
    De corporatie gaat er sociale huurwoningen bouwen, meldt directeur Ben Broxterman. Hij is blij dat de koop deze week eindelijk rond is gekomen. Het voormalige postkantoor stond al vele jaren te koop en is de laatste jaren steeds anti-kraak bewoond geweest.
    Woningstichting Anna Paulowna onderhandelde eerder met eigenaar PostNL, maar toen kwamen beide partijen er niet uit. ,,Na opnieuw uitgebreide onderhandelingen met PostNL, is de aankoop van het pand, pal voor de jaarwisseling, toch nog rond gekomen’’, aldus Broxterman. ,,We zijn er erg blij mee.’’
    Woningstichting Anna Paulowna gaat het kantoor slopen en op deze plek sociale huurwoningen (3-kamerappartementen) bouwen. Broxterman: ,,Hierover is reeds goed contact met de gemeente Hollands Kroon geweest. De gemeente staat positief tegenover de plannen. Zodra de plannen iets meer vorm gaan krijgen gaan we contact met de omwonenden zoeken, om de plannen toe te lichten en om de reacties te peilen.’’
    Broxterman benadrukt dat de toekomstige bewoners uitgebreid hun zegje mogen doen over de plannen. ,,Samen met de Huurdersorganisatie (SHWAP) zullen (toekomstige) huurders uitnodigen om in een werkgroep mee te praten over het ontwerp en de indeling van de nieuw woningen.’’

Noordhollands Dagblad