De huizenprijzen in de Noordkop schieten omhoog, Den Helder en Texel nu snelste stijger op Funda

• donderdag 10 oktober 2019
  • Categorie:
  • Het aanbod is gehalveerd en de prijzen schieten omhoog. Huizen in de regio Den Helder-Texel gaan nu voor maar liefst 17 procent meer van de hand dan een jaar eerder.

In Schagen en Hollands Kroon, waar de druk al langer hoger ligt, lopen de prijzen ook nog altijd verder op: 6,3 procent hoger dan vorig jaar. Dat blijkt uit het nieuwste rapport van makelaarsvereniging NVM. Onder druk van de overspannen huizenmarkt in de Randstad en regio Alkmaar zoeken huizenkopers het steeds noordelijker. Uit cijfers van huizensite Funda blijkt de de regio Den Helder-Texel ’de snelste stijger’ van het land. Met andere woorden: ook mensen die deze regio eerder niet overwogen, gaan er nu toch gericht kijken.
    Een tussenwoning is in de huidige huizenmarkt bijna niet meer te krijgen. Makelaarsvereniging NVM spreekt op dit terrein al van een ’zeer overspannen markt’. De gemiddelde verkoopprijs van een woning in de marinestad is nu 191.000 euro. In Schagen-Hollands Kroon is de gemiddelde prijs intussen opgelopen tot 295.000 euro. Daar gaat inmiddels eenderde van de huizen van de hand boven de vraagprijs.
    Volgens Era-makelaar Frits Hallensleben uit Schagen, die het woord voert namens zijn collega’s in de regio, is het einde aan deze gekte ook nog niet in zicht. „De schaarste neemt toe en de hypotheekrente blijft laag. Tel daarbij alle zorgen om stikstof, en je weet genoeg. De markt heeft nieuwbouw nodig.”
    De NVM start zelf een campagne om doorstroming te bevorderen.
    Noordhollands Dagblad

het is niet alleen het tekort aan woningen die de prijzen doet stijgen, het zijn ook de onverantwoorde maatregelen die de EU neemt door maandelijks tientallen miljarden bij te drukken(helikopter geld).
    Daarom is het merkwaardig dat we nog steeds geen forse inflatie hebben al laten de huizenprijzen anders zien.

Het doelbewust gerealiseerde tekort aan woningen, zorgt voor prijsopdrijving. Dit is een spel van banken in samenwerking met VNO-NCW, die de politiek dusdanig beïnvloeden dat er een groot tekort aan woningen is ontstaan. Zouden we de massale instroom van vluchtelingen en migranten niet hebben dan zou er ook geen tekort aan woningen zijn. Steeds dezelfde trucjes afkomstig van dezelfde partijen. Nederland dient in te zetten op emigratie zodat het aantal inwoners teug gebracht wordt naar +- 10 miljoen zodat de balans hersteld wordt tussen wat qua oppervlakte de balans bewaard. De honger naar bouwgrond van die zelfde partijen is zo groot dat zelfs niet bestaande problemen tot probleem worden verheven om grond zo goedkoop mogelijk in handen te krijgen, de stikstof crisis, ooit opgezet om boerengrond goedkoop in handen te krijgen is slechts één voorbeeld. Volgende week bedenken ze weer wat anders als probleem om de boeren van gronden te verdrijven.