Teugels in Den Helder aangetrokken

• donderdag 29 augustus 2019

• DEN HELDER

De teugels worden op een aantal gebieden strakker aangetrokken.

Dat blijkt uit het concept van de nieuwe Algemene Plaatselijke Verordening die komende maandag door de raadscommissie Bestuur en Middelen wordt behandeld. Als de gemeenteraad niets aan het voorstel verandert, gaat er flink wat veranderen. Zo moeten ruiters de uitwerpselen van hun paarden opruimen, als zij zich met hun viervoeters buiten ruiterpaden begeven.
    De gemeenteraad had er al om gevraagd, op voorstel van GroenLinks, maar het oplaten van ballonnen is straks écht verboden. Met dit verbod kan verdere schade aan het milieu worden voorkomen.
    Wie straks openlijk logo’s of andere uiterlijke kenmerken van verboden motorbendes draagt, heeft een probleem. Dat kan leiden tot een gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of een geldboete van maximaal 4150 euro. Kans op dezelfde straf lopen mensen die op straat naar vrouwen fluiten of hen lastigvallen. Dat geldt ook voor mensen die hulpverleners of gezagsdragers belagen of uitschelden.
    Noordhollands Dagblad

Bepaald de gemeente Den Helder tegenwoordig het wetboek van strafrecht in Nederland? Machtsmisbruik allemaal opgezet via een afhankelijk recht van de wet. De wet is strafrecht. Mooi staaltje optuigen van dwangdictatuur door politieke verenigingen die zelf niets anders doen dan liegen, bedriegen, belangenverstrengeling, fraude, etc blijkt uit de praktijk in Den Helder.