Ongenoegen VVD over Kerkwegbrug

• maandag 26 augustus 2019
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - ANNA PAULOWNA -  De VVD in Hollands Kroon is niet te spreken over de onverwacht hogere kosten van 1,1 miljoen euro voor het vervangen van de Kerkwegbrug in Anna Paulowna.

Winnie van Galen 26-8-2019

De extra kosten maakte het college eind juli in een memo aan de gemeenteraad bekend. Vanwege die ruim een miljoen euro extra vraagt de VVD-fractie zich onder meer af waarom daar op een eerder moment, tijdens de eerste bestuursrapportage 2019, geen melding van is gemaakt. De VVD laat verder weten het vanzelfsprekend te vinden dat het college bij grote overschrijdingen de gemeenteraad eerder informeert. Dat zoiets niet gebeurt leidt ertoe dat genoemde partij zich ’ernstig zorgen maakt over de controle op lopende projecten en de wijze waarop de raad wordt meegenomen in het verloop van meerkosten.’

Ook zegt de VVD ’bedenkingen en zorgen te hebben over de wijze waarop calculaties (en daarop door de raad beschikbaar gestelde budgetten) tot stand komen.’

Verder willen de liberalen van het college weten welke bedragen de provincie en het hoogheemraadschap aan het vervangen van de Kerkwegbrug bijdragen.

Het vernieuwen van genoemde oeververbinding is aanvankelijk begroot op 1,55 miljoen euro. In mei liet het college weten dat er 550.000 euro bijkwam. Uiteindelijk kostte het project 2,68 miljoen euro.

Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Ja, ja, en de gemeenteraadsleden houden verder hun mond, gesnoerd door de fractieleiders !!!!!!!!!