’Integere mensen worden niet door Helders college geschorst’

• donderdag 22 augustus 2019
  • Categorie: , ,
  • De gemeente is niet van plan directeur Hans Broekmeulen van Willemsoord BV en twee ambtenaren van de afdeling Veiligheid Vergunningen en Handhaving te schorsen.

Het schorsingsverzoek komt van Frans Buhling, adviseur van beveiligingsbedrijf DHS. Hij eist van de gemeente een onderzoek naar het handelen van Broekmeulen en de twee ambtenaren omdat zij DHS niet op Willemsoord willen laten werken.
    Of er een onderzoek komt, is nog niet duidelijk. ,,Het college heeft inderdaad een aantal vragen van de heer Buhling ontvangen. Daar gaan we op zorgvuldige wijze mee om en we zullen hem daarover berichten’’, zegt gemeentelijk woordvoerster Florentine de Maar.
    Zij maakt wel duidelijk dat er van een schorsing van de twee ambtenaren en directeur Broekmeulen van Willemsoord geen sprake is: ,,Het college heeft niet de minste aanleiding om integere mensen te schorsen.’’
    Noordhollands Dagblad