Salaris GGZ-medewerkers gaat er flink op vooruit

• maandag 8 juli 2019
  • NOORD-HOLLAND - Alle werknemers in de geestelijke gezondheidszorg gaan er in salaris flink op vooruit.  De komende tweeënhalf jaar stijgen de lonen met 8,3 procent.
    8-7-2019

Dat hebben de vakbonden, waaronder CNV, met GGZ Nederland afgesproken in een nieuwe cao. Daarin zijn ook afspraken gemaakt over hogere vergoedingen voor stagiairs en leerlingen. Personeel krijgt bovendien een eenmalige uitkering van 500 euro.
    De nieuwe cao loopt van 1 juni dit jaar tot en eind november 2021. Het zou nu aantrekkelijker moeten worden om te werken in de geestelijke gezondheidszorg, zo meldt de CNV.

"Onze leden zeggen niet voor niets dat het kei- en keihard nodig is om mensen in de sector te behouden de komende jaren. We moeten dan wel zorgen dat ze het vol kunnen houden", zegt een woordvoerder van de bond tegen ANP.
    De achterban moet zich nog wel over het akkoord uitspreken.

Kritiek op Noord-Hollandse gemeenten
    Drie Noord-Hollandse gemeenten kregen in september vorig jaar kritiek omdat de zorg voor verwarde personen in die gemeenten niet op orde was.
    De aanpak van Hollands Kroon, Wormerland en Oostzaan liet wensen te over. Dat bleek uit de Gemeentelijk monitor personen met verward gedrag.

NH Nieuws