Kanker oorzaak van 3 op de 10 sterfgevallen

• dinsdag 2 juli 2019
  • Categorie:

• In 2018 overleden ruim 153 duizend inwoners van Nederland. 2-7-2019

Met bijna 47 duizend sterfgevallen (30 procent) was kanker, net als de afgelopen jaren, de meest voorkomende doodsoorzaak. Aan hart- en vaatziekten overleed ongeveer 25 procent van de overledenen, en 1 procent van de sterfgevallen was toe te schrijven aan de griep. Dit blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

De doodsoorzaken verschillen sterk per leeftijdsgroep. In 2018 overleden minder dan 2 duizend mensen tussen 15 en 40 jaar, waarvan 44 procent aan een niet-natuurlijke doodsoorzaak, zoals een ongeval, zelfdoding of moord. Bij personen tussen 40 en 80 jaar is kanker de meest voorkomende doodsoorzaak, te weten 45 procent van de sterfgevallen. Vanaf 80 jaar is de sterfte aan hart- en vaatziekten het hoogst, en voor 5 procent van de overleden 85-plussers was in 2018 een val de doodsoorzaak.
    KankerHart- en vaatziektenPsychische stoornissen en ziekten van hetzenuwstelselZiekten van de ademhalingsorganenNiet-natuurlijke doodsoorzakenOverige ziekten05101520253035Doodsoorzaken, 2018%
    Overige ziekten
     Doodsoorzaak: 17 %

CBS

En de boeren maar gif spuiten, het kan allemaal in Nederland zolang er personen(politici) zijn die er flink aan verdienen.

Vandaag, woensdag, staat op Teletekst dat glyfosaat in Oostenrijk wordt verboden omdat het KANKERVERWEKKEND is.
    In Nederland moet het dan eerst weer ONAFHANKELIJK(wie gelooft dat nog) onderzoek verricht gaan worden en dat gaat nooit zo snel want ze weten de uitkomst al.
    In Nederland is geld belangrijker als mensenlevens, wel het roken willen verbieden omdat het kanker kan veroorzaken maar dan weer geen glyfosaat verbieden hoewel dat net zo, of misschien wel erger, kanker kan veroorzaken.

Anobiem 2, de boerenlobby is nu eenmaal heel sterk. Dat is knap van ze, maar niet goed voor de andere mensen. Veel landbouwproducten worden geexporteerd en wij blijven hier zitten met de mest en het gif.