Huisarts Arwert terug op oude honk met 3000 patiënten

• vrijdag 19 juli 2019
  • Hollands Kroon - ANNA PAULOWNA
    Huisarts Leendert Arwert (63) keert in Anna Paulowna terug op zijn honk. Hij is een van de artsen die deel uitmaakt van de nieuwe HKN-huisartsenpraktijk die maandag in gezondheidscentrum De Ontmoeting van start gaat.
    Winnie van Galen 19-7-2019
    Bij de nieuwe praktijk hebben zich inmiddels ‘iets boven de’ 3000 patiënten aangemeld. Dat gebeurde in een week tijd nadat huisartsenorganisatie Kop van Noord-Holland (HKN) bekend maakte in Anna Paulowna een vierde praktijk te beginnen. Directe aanleiding hiervoor was de ontruiming van huisartsenpraktijk HAP van Arstrid van Heusden en de beperkte zorg die haar praktijk bood, aldus Leonie Steenvoorden, directeur van huisartsenorganisatie HKN. Zo zag Van Heusden zich genoodzaakt het spreekuur tijdelijk te schrappen ‘vanwege een artsentekort’. Voor HKN was het een uitdaging de nieuwe praktijk bezet te krijgen, gaf Steenvoorden een week geleden aan. Die operatie is inmiddels voldoende gelukt om een start te maken. Bij de nieuwe praktijk zijn twee artsen per dag aanwezig, inclusief ondersteunend personeel.
    Arwert die vorig jaar met pensioen is gegaan en zijn praktijk overdeed aan Van Heusden, gaat voor drie dagen aan de slag. Over de duur van de verbintenis zijn volgens Steenvoorden ’geen concrete afspraken gemaakt’. Een en ander hangt af van de vraag ’in hoeverre de HKN-praktijk nieuwe waarnemend artsen weet aan te trekken’.
    De sleutel van de praktijk heeft HKN sinds gisteren. Dit weekeinde moet ’er hard worden doorgewerkt om de boel op orde te krijgen.’
    Noordhollands Dagblad