De groene CO2-staatsgreep is begonnen

• zaterdag 20 juli 2019
  • Het Europese klimaatbeleid krijgt revolutionaire trekken. Willen we dat eigenlijk wel?

Angela Merkel en Ursula von der Leyen

Brussel wordt snel radicaler qua klimaat

Binnen enkele maanden is het klimaatbeleid in de Europese Unie geradicaliseerd. Voor Nederland zullen de gevolgen aanzienlijk zijn. Volgende kabinetten kunnen niet meer een tandje lager gaan zitten, want Brussel kijkt toe. De groene staatsgreep is nog maar net begonnen.
    door Syp Wynia
    Bij de verkiezingen voor het Europees parlement in mei werden de Duitse Groenen de na de christendemocraten de grootste partij. Begin juni bleek uit peilingen dat de Groenen nu zelfs Angela Merkel en haar christendemocraten hadden ingehaald: de Groenen waren nu virtueel de grootste partij in het volkrijkste land van de Europese Unie.

Zoiets laat zich voelen, al was het maar omdat Angela Merkel eerder gevoelig is geweest voor succes van de groene concurrentie. In 2011 ging ze plotseling over tot de ‘Atomausstieg’ – het gaandeweg sluiten van de Duitse kerncentrales. Ze deed dat officieel in reactie op de kernramp in Japan, maar Merkel zou Merkel niet zijn als ze er geen electorale motieven voor had. De Groenen dreigden op dat moment namelijk succes te boeken bij deelstaatverkiezingen. Merkel poogde met de Atomausstrieg de Groenen het gras voor de voeten weg te maaien.

Meneer Wynia is niet goed op de hoogte of praat zomaar wat. Nederland loopt niet voorop met klimaatmaatregelen - wat je daarvan ook vindt - maar helemaal achteraan.

Van Alphen zei

Anoniem 1, is alles goed met u?
    Kunt u aangeven waarom Nederland achteraan loopt terwijl er geen land ter wereld is wat zo extreem bezig is het land naar de ondergang te leiden?
    Zomaar iets roepen zonder onderbouwing is wel heel erg simpel, maar dat is links wel toevertrouwd.

Klimaat is slechts een gereedschap om de middenklasse compleet weg te vagen zodat zij in armoede te doen belanden. Het enige wat dan nog telt voor de massa is trachten te overleven. Dan is het voor de elite, die de klimaathoax bedacht hebben, makkelijker de massa onder controle te houden en vergaande plichten op te leggen, en de weinige nog resterende rechten af te nemen denk o.a. aan de onschendbaarheid van het eigen lichaam. Staat het klimaatchippen van mensen al op de agenda van Rutte 3?