Op de valreep stapt de provincie naar de Raad van State om woningbouw aan rand van Schagerbrug tegen te houden

• woensdag 12 juni 2019
  • Categorie: , , , ,
  • SCHAGERBRUG
    De provincie Noord-Holland heeft op de valreep bezwaar aangetekend tegen het woningbouwplan Buitenvaert bij Schagerbrug.
    Marten Visser 12-6-2019
    Het provinciebestuur heeft de kwestie, net voor de bezwarentermijn verliep, voorgelegd aan de Raad van State. Als de procedure wordt doorgezet zal het minstens een jaar duren voor duidelijk is of de woningbouw aan de westelijke rand van Schagerbrug kan doorgaan.
    De gemeente Schagen wil op bollengrond aan de rand van het dorp veertig huizen bouwen, in diverse prijsklassen. Dit omdat de woningnood in Schagerbrug hoog is. De provincie vindt dat het bouwplan de natuurwaarden aantast. Wethouder Jelle Beemsterboer hoopt dat het bezwaar nog ’van tafel kan worden gepraat’. Er is in Haarlem net een nieuw provinciebestuur aangesteld. Dat wil ’bouwen aan de rand van dorpen’ in principe mogelijk maken. Beemsterboer: ,,Ik heb goede hoop dat we er uit kunnen komen.’’
    Noordhollands Dagblad