Hollands Kroon en Rijkswaterstaat botsten over bord ’Waddenpoort Den Oever’ op A7

• dinsdag 4 juni 2019
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon - Wethouder Theo Meskers van de gemeente Hollands Kroon is flink geërgerd over de ’weigerachtige houding’ van Rijkswaterstaat om Waddenpoort Den Oever op de borden langs de snelweg A7 te plaatsen.
    Mike Deutekom 4-5-2019
    De gemeente Hollands Kroon wil dat het project om toeristen naar de haven van Den Oever te trekken wordt ondersteund met bewegwijzering langs de snelweg. Rijkswaterstaat wil daar niet aan. „Dat past niet binnen ons beleid’, laat woordvoerder Erik Suik van Rijkswaterstaat weten. „We hanteren een aantal landelijke richtlijnen waar iets aan moet voldoen voordat het een plekje op de borden langs een rijksweg krijgt. Dat is om een wildgroei aan borden te voorkomen.”
    Volgens wethouder Meskers ontstaat er nu een ’kip en het ei’-verhaal. „Als er niet genoeg mensen komen, mag het niet op de borden. Maar om genoeg mensen te trekken moeten die wel weten dat het er is en waar ze het kunnen vinden. We werken al jaren nauw samen met Rijkswaterstaat, in het project Waddenpoort Den Oever, maar ook bijvoorbeeld bij de renovatie van de Afsluitdijk. We vragen nu alleen om ’Waddenpoort Den Oever’ aan te geven, zodat het verkeer op de A7 dat ook kan vinden. We willen Waddenpoort als product in de markt zetten zodat dagtoeristen de haven van Den Oever gaan vinden.”
    Suik begrijpt dat het een ’beetje bureaucratisch’ overkomt, maar stelt dat zijn organisatie niet aan de richtlijnen kan gaan tornen. „Die zijn er niet voor niets.”
    Hij adviseert de gemeente om - desnoods op het terrein van derden - zelf het publiek naar de haven van het dorp te leiden. „Volgens mij ben je er al bijna als je de afslag Den Oever van de A7 neemt.”
    Meskers geeft de strijd - die de gemeente al sinds de start van het project in 2016 voert - niet op. „Strand Nulde bij Almere staat ook op het bord dus waarom de haven van Den Oever niet? We hebben binnenkort weer overleg met Rijkswaterstaat over de Afsluitdijk. We hopen daar steun te krijgen van de provincie en de gemeente Súdwest Fryslân.”
    Noordhollands Dagblad

Als je niets te doen hebt kan je je nog altijd druk maken over een bord wat er wel of niet moet komen. Meskers en collega's kunnen zich beter eens druk gaan maken om de familie uit Wieringerwerf die wegens een absurde houding van Meskers en Collega's hun huis uit moeten.

Waddenpoort Den Oever, de naam alleen al is afschuwelijk. Dat wil je niet op een bord hebben. Eerst al poort van holland, nu deze naam. @Anoniem 1, ze hebben meer op met hun eigen ego en loopbaan dan met mensen, daar kan je inmiddels een dik boek over schrijven in Hollands Kroon. En elders is dat met het kleine aantal mensen die actief is in de politiek en ambtenarij die de bevolking gijzelen en kaal plukken niet anders, bekijk dit maar eens https://www.youtube.com/watch?v=aPQ4ghNcPb4

Sam Kooy zei

Meskers is, óók in zijn vorige ambtsperiode, nog steeds volkomen de weg kwijt. Te voorspellen is dat "zijn project" eindigt zoals de door hem gepromote nu lege en mislukte Kooyhaven. En dat alles ten koste van millioenen gemeenschapsgeld uit uw portemonnaie beste burgers van Hollands Kroon ! En daar óók nog eens waar de Raad jaren heeft zitten slapen en de mond niet durfde open te doen. En monsigneur Meskers nu, ondanks alles, toch weer zijn grote bek open durft te doen.

Hoe is het toch mogelijk dat deze eikel het nog steeds voor het zeggen heb in de steeds in opspraak rakende gemeente. "WEGWEZEN"

Dekker zei

Als je als gemeentelijke politiek zijnde een man als Meskers, die nergens voor deugt, terug laat keren als wethouder dan ben je als politiek niet serieus meer te nemen.
    Helaas is het niveau van de dames en heren politici zo laag dat ze het zelf niet eens begrijpen.

Zelf doen ze ook moeilijk over een bordje, zoals het bordje van Camping Land uit Zee.

Meskers, de *boven ons gestelde*.

Sam Kooy zei

Meskers heeft op zijn Hollands gezegd: "schijt aan ieder en alleman". En geeft met zijn grote bek voorkeur aan zijn puur persoonlijke speeltjes. Waarbinnen de overige 'bestuurders' (ja, ja) van de gemeente maar vooral de inwoners van de z.g. gemeente HK ( Opgelegd door Dick Schoof, nu coordinator van ons landelijke veiligheidssysteem !!!!!!) via o.a. hun portemonnaie de pisang zijn. Ik zou zeggen: op donderen met deze kerel ! Voor alle duidelijkheid: Meskers !!!!!!!!!!!!! Maar helaas vanaf het eiland Texel !

RWS heeft wel gelijk. Want wat is Waddenpoort nu eigenlijk? Het stelt niets voor. Gaat ook niets worden. Bovendien wil het college zo veel mogelijk borden in de gemeente weghalen en dan dit bord wel plaatsen?

Laatste @anoniem, een goede signalering, Waddenpoort is de naam van een afschuwelijk project van industriele gebouwen die niet bij de Wadden, Wieringen of Den Oever passen als je één van de oudste stukjes Noord Holland, nota bene een voormalig eiland, binnenrijd. Aangevuld met wat borden, het uitkijkpunt dat de naam weggegooid geld draagt hoort er ook bij. De haven van Den Oever is veranderd in een voormalige oostblokhaven, beton, beton, en nog eens beton. Geen visite kaartje voor de toerist. Waddenpoort is een schip dat voordat het in de vaart kwam al gezonken was, de kapitein heette Meskers.....