Huisarts Van Heusden uit Anna Paulowna belandt mogelijk op straat door huurconflict gemeente Hollands Kroon

• zaterdag 25 mei 2019
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna Door een huurconflict dreigt huisarts Astrid Van Heusden uit haar praktijkruimte in Anna Paulowna te worden gezet.
    Winnie van Galen 25-5-2019

De gemeente Hollands Kroon en Van Heusden liggen sinds januari vorig jaar overhoop. Uit onvrede over de inrichting van de praktijk aan De Verwachting in Anna Paulowna is vanaf begin 2018 geen huur meer betaald. ,,De looplijnen kloppen niet, er zijn te weinig spreekkamers en de privacy van de patiënten is niet altijd te waarborgen’’, is een aantal van de klachten.
    Volgens de gemeente is de inrichting van de Huisartsenpraktijk Anna Paulowna (HAP) in samenspraak gegaan met de voorgangers van Van Heusden, de huisartsen Balk en Arwert. Bij de overname van de praktijk in 2017 heeft Van Heusden zich met andere woorden aan de overeenkomsten gecommitteerd. De praktijkruimte aan De Verwachting was toen nog niet af waardoor ze ’geen idee had of het voldeed,’ aldus de huisarts.
    Partijen kwamen niet tot een oplossing waarna de gemeente Hollands Kroon de zaak vorige maand bij de kantonrechter aanhangig maakte. Met als eisen: beëindiging huurcontract, het betalen van de achterstallige huur (48 mille), en een vordering van ruim 5 mille per maand (de huursom), zolang de praktijk (inclusief de onderhuurders) niet leeg is. De rechter ging hiermee akkoord. Volgens de gemeente heeft de huisarts tot vorige week de tijd gekregen om de huur te voldoen. ,,Dat is niet gebeurd, zodat we hebben gevraagd het vonnis te laten betekenen om verdere stappen te zetten’’. De situatie is verder aangekaart ’bij zorgpartijen om de continuïteit van de huisartsenzorg in Anna Paulowna te waarborgen,’ laat de gemeente weten.
    Van Heusden spreekt de hoop uit dat partijen er alsnog uitkomen maar gaat daarvoor niet op haar knieën liggen. ,,Ik vind het op zich prima, laat ze me er maar uitzetten. Met Hollands Kroon is de afgelopen jaren geen dialoog mogelijk geweest.’’
    Mocht het tot een uitzetting komen, dan neemt ze haar ruim 5500 patiënten uit Anna Paulowna mee naar haar artsenpraktijk in Breezand. ,,Dan zet ik er een paar portakabins neer en spaar ik vijftig mille per jaar uit.’’ De vanwege een artsentekort aangekondigde zomersluiting van de praktijk in Breezand (krant van gisteren) zou daarmee van de baan zijn, aldus Van Heusden.

Hoe is het toch mogelijk dat de gemeente Hollands Kroon structureel in conflicten grossiert?

Het is met de huisartsen in Anna Paulowna hetzelfde gesteld als met de politiek: EEN DRAMA.
    Een huisarts betaalt geen huur aan de Gemeente om wat voor reden dan ook, een ander huisarts in Anna Paulowna heeft de Zorgverzekeraar en de Farmacie opgelicht(€650.000,00) en verder is het ook niet veel soeps.
    Kortom, zo als gewoonlijk lijkt er in deze Gemeente helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets, goed te kunnen gaan.
    Soort zoekt soort is een gezegde wat precies van toepassing is op college en huisartsen.

Volgens mij zijn de huisartsen niet het probleem, maar de gemeente (de ambtenaren). Daarmee kun je niet overleggen, geen afspraken maken.

Dekker zei

Anoniem 3, we kunnen de ambtenaren niet van alles de schuld geven. Er is heel veel mis op en rond het Gemeentehuis maar volgens mij kunnen de ambtenaren hier weinig of niets aan doen. Als een huisarts ziek is, incompetent is of de boel oplicht kunnen we de ambtenaren niet de schuld geven, ook niet dat er zo nodig een huisartsenpost in het nieuwe/oude Gemeentehuis moest komen, dat was het idee van onze politieke bollebozen.

Unknown zei

Als Patient word je hier al helemaal niet serieus genomen, artsen en assistenten verdwijnen als sneeuw voor de zon, grote monden van telefonistes en zelfs bij acute dingen kun je hier niet altijd terecht. 's morgens afspraken maken svp. maar als je belt krijg je een bandje met net die mogelijkheid er niet op, heeft men pauze of is men in "bespreking", inmiddels weet ik niet meer welke arts er nog is, dus afspraken maken wordt sowieso een stuk moeilijker, hetzelfde geldt voor "mijn" diabetes begeleiders, wat een zootje ongeregeld, het is bij het asociale af zoals men omgaat met de zieken en zwakken bij deze instelling. Het interresseerd mij geen ^%(* wie er schuld heeft, gewoon oplossen, dat zou toch niet zo moeilijk mogen zijn met de gemiddelde opleiding en dus de hoogte van IQ's die hier aanwezig zouden moeten zijn. Het is gewoon schandalig!

Unknown zei

momenteel op het bandje : ivm extreme drukte geen afspraken mogelijk.
    m.i.z heeft het niets te maken met extreme drukte maar meer met een groot te kort aan artsen, misschien wordt het tijd dat volksgezondheid zich er mee gaat bemoeien, geen afspraken kunnen maken kan op zich tot ernstige complicaties lijden bij patiënten die geen afspraak hebben kunnen maken en zelf de ernst van de ziekte en of gebrek niet kunnen inschatten. Absoluut verwerpelijk het minachtende gedrag van dit soort artsen t.o.v. patiënten die het toch al niet zo makkelijk hebben.

En DEZE *artsen* zijn niet de enige in Hollands Kroon.

HUISARTS TARIEVEN
    Prestatie
    Bedrag
    Consult passant korter dan 20 minuten €29,31
    Consult passant 20 minuten en langer €58,62
    Visite passant korter dan 20 minuten €43,96
    Visite passant 20 minuten en langer €73,27
    Telefonisch consult passant €14,65
    Vaccinatie passant €14,65

De prijslijst is waarschijnlijk wel echt, maar welk arts zou die gebruiken. aangezien de tent is gesloten?

Google maar oplichters faillisementdossiers zwarte lijst artsen Astrid van Heusden en Anne Jan van der veen en hun kinderen ook huisarts diploma zijn net zo