Forum voor Democratie start openbare onderhandelingen Noord-Holland

• maandag 25 maart 2019
  • Categorie: , ,
  • Haarlem - Forum voor Democratie start maandagmiddag in het openbaar de onderhandelingen over een nieuwe coalitie in Noord-Holland.
    Frans van den Berg 25-3-2019
    Op basis van de voorlopige uitslag is Forum voor Democratie de grootste partij geworden in de provincie Noord-Holland. Johan Dessing, lijsttrekker van Forum voor Democratie Noord-Holland, heeft het initiatief genomen om een bijeenkomst te organiseren met de lijsttrekkers van alle Noord-Hollandse partijen die in de Staten zijn gekozen.
    Het doel van de bijeenkomst is om met elkaar kennis te maken en een gesprek te voeren over de procedure voor het starten van het informatieproces. Dit gesprek zal plaatsvinden op het Provinciehuis te Haarlem (Dreef 3, commissiekamer 1.4) om 16.00 uur. Dat is na afloop van de openbare bijeenkomst om 14 uur waarbij de definitieve uitslag van de verkiezingen wordt bekendgemaakt.
    De bijeenkomst is openbaar, zoals Forum voor Democratie graag wil. Het is nog onbekend wie de onderhandelingen gaat leiden. In Zuid-Holland is daarvoor VVD-coryfee Hans Wiegel gevonden. Het huidige college in Noord-Holland bestaat uit VVD, D66, PvdA en CDA, maar heeft geen meerderheid meer.
    Noodhollands Dagblad