Wat is er toch aan de hand met de Afsluitdijk, wil CU van de minister weten

• woensdag 6 februari 2019
  • Categorie:
  • ChristenUnie-Kamerlid Stieneke van der Graaf wil duidelijkheid over de veiligheid van de bruggen in de Afsluitdijk.
    Hedzer Faber 6-2-2019

Dit naar aanleiding van berichten in onder meer deze krant over een onderhoudsrapport waaruit blijkt dat de bediening van sluizen en beweegbare bruggen van de Afsluitdijk vol gebreken zitten door softwareproblemen.
    Van der Graaf wil van de Minister van Infrastructuur en Waterstaat weten wat de gevolgen hiervan zijn en heeft daarover schriftelijke vragen ingediend.
    De ChristenUnie wil inzicht in de staat van het onderhoud bij de Afsluitdijk. Van der Graaf in een verklaring:’Ik deel de zorgen die bewoners en regionale bestuurders hebben naar aanleiding van dit onderhoudsrapport: dit rapport roept vragen op. Ik wil van de Minister weten wat de staat van onderhoud is van de bruggen in de Afsluitdijk en welke maatregelen getroffen zijn om de veiligheid bij Kornwerderzand en Den Oever te garanderen. Ook wil ik weten of de staat van het onderhoud en de toekomstige onderhoudskosten gevolgen hebben voor de vervanging van de sluis en bruggen bij Kornwerderzand.’

Noordhollands Dagblad

Rijkswaterstaat heeft een ander beleid ingevoerd. Alles op afstand regelen. Medewerkers met ervaring mogen niets meer, zelfs een stop verwisselen niet. De problemen zijn ontstaan door dat beleid, want daarvoor was alles perfect in orde.